Un Socialism mai Pirat

Reset, Renew, Build Back Better, blablabla: socialismul medieval, omul depersonalizat, fără proprietăți- fizice, morale, fără bunuri, fără drepturi, cu existența ghidată exclusiv de „reguli” emise de landlorzii digitali, moșierii patentelor și drepturilor de autor, grofii sistemelor medicale.
 
Socialismul, frumos în descrieri, are o singură mare problemă (deocamdată): este „obligatoriu”.
 
Prea de curând venite din socialismele perdante ale secolului XX, statelor estice sunt reticente altoiurilor legislative „regulatorii” și „obligatorii” trimise în plic de mandatarii Comisiei Europeane, texte împrimate peste cerneala invizibilă a „cârmacilor” fac din tezele constituțiilor naționale simplă hârtie de șters la cur.
 
În acest context decizia din 7 noiembrie a Tribunalului Constituțional polonez le ridică mingea la fileu suveraniștilor de pretutindeni, inclusiv românilor- Șoșoacă, Georgescu, Puric, etc.
 
Aceeași controversată secție de judecători investită cu puterea de a disciplina judecătorii și procurorii pentru hotărârile lor- Secția pentru Investigarea Infracțiunilor din Justiție, pe care președintele Werner și bătăușii lui se chinuie din toți rărunchii să o desființeze, există și în Polonia.
 
Spre deosebire de România, unde problema e frecată-poate-face-spume în fața cererilor imperative, venite insistent din partea Comisiei Europene, întru desființarea acestei secții, cei din Polonia au fost tranșanți:
„Constituția este legea supremă în Polonia și fiecare acord sau tratat internațional, având un rang inferior, trebuie să respecte respectiva lege supremă. Tratatele UE sunt considerate acorduri internaționale semnate de state naționale.”
 
Guvernul Poloniei insistă asupra faptului că sistemul de justiție și sistemul judiciar sunt de competența exclusivă a națiunilor membre ale UE- și nu a UE, și a ignorat o serie de hotărâri ale instanței UE.
 
La deschiderea dosarului, în iulie, prim-ministrul polonez Mateusz Morawiecki a cerut revizuirea deciziei CJE care spune că legea blocului european are prioritate asupra legii poloneze.
 
Nu este clar ce fel de ramificații practice va avea în practică hotărârea poloneză. UE nu a văzut niciodată sistemul judiciar al unui stat membru sfidând atât de deschis bazele blocului.
 
Acest precedent marchează începutul unei noi abordări politice în UE: departe de școlile politice dominante care se mențin exclusiv prin construirea unor serii simultane de erori logice- în scopul declarat de a mai câștiga câte un ciclu electoral, asistăm la radicalizarea aritmeticii alegătorilor:
  • pe de o parte corporatiștii superbogați adepți ai Forumului Economic Mondial care forțează la propriu dictatura Marii Resetări având Comisia Europeană înstalată în zona executivă,
  • pe de altă parte așa numiții „suveraniști”, cei „rămași în urmă”, care nu se lasă aduși la adăpătoarea otrăvită a unui viitor neînțeles, prost explicat și mai ales prost aplicat unor locuitori ai Pământului nepregătiți să moară- la propriu, pentru a „salva” planeta printr-un socialism expirat.
Astfel, contextul îndrăznit cam obraznic de Polonia- o țară importantă, mare și prosperă aflată în centrul UE, oferă suveraniștilor de pretutindeni un fel de aripi…ce fel de aripi…poare aripi marca „Icar”?
 
Este foarte mică speranța că gașca resetăreților, deținătoare a puterii coercitive dar și a forței distrugerii totale, va ceda la munca de decenii și vor renunțala Marea Resetare, la Agenda 2030, etc.
 
Bestiile s-au obișnuit cu gustul cărnii umane.
Ar fi o șansă: să punem otravă de șobolani în coqteilul lor de sânge.
 
Și poate/sigur, să gândească deștepții de absolvenți ai academiilor politice un socialism mai mișto, mai pirat.