Bravo Putin: Licenta Globala pentru Dreptul De Autor!

Preluăm (traducere proprie, scuzați stângăcia) un articol foarte interesant publicat în ziarul IZVESTIA , trâmbița oficială a puterii de la Kremlin. Articolul ne prezintă o inițiativă legislativă interesantă a președintelui Putin- care se știe, e un admirator din umbră a Partidului Pirat..Rămâne de văzut ce cuvinte de răspuns vor găsi lobarii de la holivuud și imensa industrie juridică care trăiește atât de bine de pe urma afacerii copyright:

Colecție anti-piraterie – 25 ruble (aprox. 0,5 $) pe lună pe abonat
Pentru a nu plăti o nouă taxă, abonații de telefonie mobilă vor trebui să dezactiveze „Internetul mobil”

La sfârșitul lunii octombrie a devenit cunoscut faptul că drepturile de autor asupra conținutului audiovizual și textual de pe Internet pot fi inversate. Președintele Vladimir Putin a introdus conceptul de licențe globale. Aceasta implică taxe pentru fiecare utilizator de Internet, indiferent, descarcă sau nu conținut ilegal. Fondurile colectate vor fi distribuite între deținători proporțional cu utilizarea conținutului lor, pe baza analizei traficului de internet. Serghei Fedotov – unul dintre dezvoltatorii conceptului de licențe globale, directorul general al Uniunii Ruse a deținătorilor de drepturi (RBC a angajat o taxă de 1% pentru producătorii de dispozitive) – a declarat pentru „Izvestia” câteva detalii financiare și juridice ale sistemul propus.

În alte țări a fost discutat despre mecanismul global al licențelor – dar nicăieri până când nu a fost utilizat. Ce a împiedicat alte state să o folosească?

– Experiența mondială în lupta împotriva încălcării drepturilor de proprietate intelectuală pe internet arată că problema pirateriei necesită soluții sistematice și cuprinzătoare. Recent, multe guverne recunosc din ce în ce mai mult nevoia de a combate pirateria, nu prin constrângerea de a renunța la utilizarea conținutului ilegal și prin implementarea de noi modele de afaceri.
– Dintre cele mai interesante se poate remarca dezvoltarea profesorului Stanford, William Fisher, pentru a crea modele alternative de acordare a licențelor pentru muzică, filme și alte obiecte în cadrul partajării conținutului într-o rețea globală numită Digital Media Exchange (DMX), precum și sugestii ale fost șef al Departamentului britanic pentru întreprinderi de radio, televiziune și comunicare Richard Hooper privind transformarea complexă a reglementării legale a drepturilor de proprietate intelectuală în sfera digitală.

Ideea principală a acestor propuneri este că, oferind o parte din plata pentru traficul de Internet ca plată pentru utilizarea proprietății intelectuale a altora, utilizatorul rețelei digitale primește acces nelimitat la conținut. Toate încercările de a pune în aplicare aceste propuneri în cadrul Uniunii Europene s-au confruntat cu problema eternă a lobby-ului de către fiecare țară a intereselor sale și, în astfel de circumstanțe, realizarea unui astfel de concept este imposibilă.

Lansarea primului cosmonaut, țara noastră a fost condusă de experiența străină – și totuși a făcut ca întreaga lume să ne admire și să ne respecte. Punerea în aplicare a conceptului poate deveni o adevărată descoperire în sfera protecției drepturilor de proprietate intelectuală, iar Rusia este prima țară din lume, unde ar opera un mecanism eficient care reglementează circulația conținutului digital pe internet.

În ceea ce privește plata, anterior suna 1-3 USD pe abonat pe an. Este adevărat dacă acest număr? Cu 240 de milioane de abonați celulari (mulți oameni au mai mult de o cartelă SIM) și câteva zeci de milioane de abonați, veniturile pe internet prin cablu din noua colecție pot fi de ordinul a 300-800 milioane de dolari pe an.

– Costul unei licențe pentru o singură conexiune la Internet, telefon mobil sau Internet, va fi de 25 de ruble pe lună, adică 300 de ruble pe an. Conform statisticilor disponibile, aproximativ 5% din costul mediu al fiecărui abonat de pe internet.

Ce primești pentru 25 de ruble pe lună? Aveți dreptul de a fi utilizat în mod liber și legal în scopuri personale, inclusiv pentru a obține, distribui, distribui, distribui – absolut orice conținut care nu este exclus din sistemul de licențiere globală. De exemplu, în iTunes [conținutul magazinului Apple american] un film costă în medie 150 de ruble, un album de muzică – 100 de ruble. Și pentru această sumă vom dobândi doar dreptul de a viziona sau asculta acest film și muzica din familie. Posibilitatea de a partaja filmul sau melodia preferată, de exemplu pe pagina sa din rețeaua socială, nu este prevăzută legal și va fi clasificată ca piraterie pe internet.

Licența globală oferă clienților ruși pentru multe ori mai puțin taxe de acces nelimitat la diversitatea culturală a lumii – muzică, filme, cărți, emisiuni de televiziune, fără a le restrânge dorința naturală de a împărtăși cu alții emoțiile voastre și de a-i determina să opereze de artă.

Pe datele dvs., cum sunt deținătorii Runetului în anul? Banii vor deveni mai mari sau mai mici?

Astăzi, piața legală rusă de muzică digitală, cinema și literatură nu depășește 200 de milioane de dolari pe an. Licența globală este de aproximativ 850 de milioane de dolari, această creștere a mass-media națională digitală de peste 4 ori.

– 300 de ruble pe an cu 260 de milioane de abonați – obțineți 78 de miliarde de ruble, sau aproximativ 1,5 miliarde de dolari (rata noțională de 50 de ruble pe dolar). Există unele excepții pentru acei abonați de telefonie mobilă care nu folosesc internetul?

De fapt, licențele de plată globale se referă la plata pentru acces la Internet: prin operator, contractul de furnizare a accesului la internet, abonații primesc în condițiile unei licențe neexclusive schimbul gratuit de muzică, f

Prevedeți în mod real că valoarea conținutului postat pe site-urile lor, redusă drastic și, în unele cazuri, când serviciile vor câștiga un model publicitar, conținutul va fi de fapt gratuit.

Utilizatorul rețelei care are acces la lucrări sau fonograme printr-o resursă plătită, nu va plăti pentru dreptul de descărcare sau vizualizare, iar pentru furnizarea acestui serviciu de resurse este o interfață convenabilă, căutare rapidă, legare la dispozitivul mobil, un birou personal, etc.

Multe companii de film doresc să-și ajusteze momentul filmului online. De exemplu, noutatea a apărut pe site-urile legale doar la câteva săptămâni după premiera în cinematografe. În caz contrar, taxele pentru bilete vor scădea. Încetarea urmăririi penale a piraților, privează titularul dreptului de autor de a reglementa termenii de premiere online. Cum poate fi asta?

După cum vă amintiți, licențiatorul poate retrage în orice moment drepturile care îi aparțin de la organizația de management acreditată, încetând în ceea ce privește licența globală a produselor confiscate și să gestioneze și să protejeze drepturile acestora. În același timp, titularul dreptului poate, în același timp, să returneze lucrările confiscate în sistemul de licențiere globală.

În ceea ce privește lansarea companiei de producție de film, va fi capabil să ajusteze momentul apariției lor libere a internetului, în timp util, excluzând astfel de filme din licența globală pentru perioada de angajare.

La fel de străin de site-urile rusești? Deoarece furnizorii străini nu vor plăti taxe clienților lor. În cele din urmă, extratereștrii vor urmări un film pe site-urile rusești fără nicio despăgubire. Din punctul de vedere al justiției străine, ei devin pirați. Acest lucru poate duce la un număr mare de revendicări asupra site-urilor rusești.

Chiar și în condițiile conținutului digital transfrontalier pe internet, care astăzi oferă acces la diferite site-uri web (ivi.ru, now.ru, YouTube etc.), are o limitare teritorială pentru utilizatori.
Dacă serviciul dvs. de Internet are o licență de distribuire a conținutului numai pe teritoriul Federației Ruse, acest serviciu instalează condițiile tehnice necesare, permițând accesul la conținutul digital numai pentru utilizatorii rețelei situate pe teritoriul Federației Ruse. Din punct de vedere tehnologic, această „filtrare” a utilizatorilor se face prin identificarea adreselor lor IP.

Licența globală se va baza pe un principiu similar – utilizatorul care postează orice conținut, precum YouTube, limitează zona geografică la granițele Federației Ruse. Pentru utilizatorii aflați în afara teritoriului Rusiei, serviciile de internet vor continua să utilizeze modelul tradițional de licențiere, atunci când în vizualizarea sau descărcarea costurilor, acesta va fi inclus redevență în favoarea titularului drepturilor de autor.

Este demn de remarcat faptul că conceptul de licențiere globală va permite rezolvarea problemei straddlingului invers – atunci când conținutul „pirat” se află pe servere din afara Federației Ruse. În prezent, în astfel de cazuri, protecția drepturilor de proprietate intelectuală este extrem de dificilă, iar titularul nu primește nicio remunerație. Atunci când acest conținut va fi utilizat de consumatorii de pe teritoriul Federației Ruse pe licența globală, proprietarul va primi despăgubiri pentru orice astfel de utilizare.

– Cine va face același utilizator rus de YouTube atunci când publică videoclipuri pentru a limita distribuția acestuia?

Nu putem folosi legislația rusă pentru a reglementa utilizarea obiectelor cu drepturi de autor și drepturi conexe în afara țării noastre. În străinătate își operează legislația în domeniul proprietății intelectuale, care se bazează pe mecanismele tradiționale de licențiere și protecția drepturilor de autor și a drepturilor conexe de pe internet. Iar utilizatorul și YouTube, în acest caz, trebuie să respecte cerințele unei astfel de legislații.

– Reprezentanții industriei cinematografice și-au exprimat opinia care ar putea să nu fie aceeași recompensă pentru vizionarea premierei Thriller și creată în urmă cu jumătate de secol a filmului. Cum se rezolvă problema?

– Întrucât nu există criterii clare și lipsite de ambiguitate pentru evaluarea operelor din punctul de vedere al valorii lor artistice, utilitatea publică, valoarea de piață a operelor ca produs intelectual, în cadrul licențierii globale și al distribuției remunerației între drepturi deținătorii se vor baza pe principiul egalității. Acest lucru înseamnă că dimensiunea beneficiilor economice – compensație – proprietar din utilizarea propriilor rezultate ale activității intelectuale nu sunt dependente de concepte de evaluare și subiective: „elită”, „relevanță”, „divertisment” etc.

Veniturile fiecărui proprietar vor depinde de popularitatea conținutului deținut în rândul utilizatorilor rețelei, cu cât utilizatorii împărtășesc aceste lucrări sau alte lucrări și fonograme (navigare, descărcare, răspândire în rețelele sociale și așa mai departe), cu atât va fi mai mare remunerația primite de titularul drepturilor asupra acestora.

– Reprezentanții industriei cinematografice se îndoiesc de posibilitatea de a crea un sistem care să țină cont de numărul de vizionări ale tuturor filmelor din lume, de câte ori a fost creată toată muzica etc.

– Nivelul tehnologiei moderne de telecomunicații pentru a crea un astfel de sistem, deși, desigur, aceasta este o lucrare foarte ambițioasă și provocatoare. Hardware și software vor funcționa cu o copie oglindită a traficului media. Selectarea traficului media din fluxul General este posibilă chiar și fără utilizarea echipamentelor DPI scumpe (Inspecția pachetelor profunde) – de exemplu, prin urmărirea antetelor pachetelor Internet. În timp ce Departamentul de trafic media vă permite să eliminați complet posibilitatea controlului informațiilor personale și a identificării personale a utilizatorului.

Apoi, după „desfășurarea” datelor de pachete sunt îmbinate într-un singur fișier, care este convertit într-o imprimare de cod unică. Indexarea și căutarea serverului compară amprenta primită cu o bază de date de referință a amprentelor digitale (registru) și captează date despre utilizarea obiectului identificat. Completarea registrului va fi efectuată independent de deținătorii drepturilor de autor și utilizând motoare de căutare digitale.

Apropo, cum veți percepe bani pentru fragmente? Pentru vizionarea unui fragment de 10 minute al titularului filmului va plăti la fel ca pentru vizionarea întregului film – sau mai puțin?

Protecția legală se extinde nu numai la opera sau fonograma în general, ci și la părțile lor individuale. Aceasta elimină posibilitatea aplicării diferitelor sisteme de distribuție „bonus” de remunerare (de exemplu, „dacă lucrările unui anumit autor au folosit mai mult de 10 minute, atunci recompensa sa este mărită cu 5%”). Recompensa va fi distribuită pentru fiecare înregistrat faptul că utilizarea operei sau a unei părți a acesteia.

1000139_429339673830329_855716211_n