Free download nu înseamnă pierderi pentru industria muzicală

Una dintre tezele susținute de industria muzicală este că artiștii pierd bani pentru ca melodiile lor sunt ascultate gratuit de utilizatori. Voi menționa doar în treacăt faptul că cei care țipă mai tare nu sunt artiștii ci cei care își iau comisioane și trăiesc pe spinarea artiștilor și voi trece exact la o întâmplare care demonstrează contrariul.

Moby, (Richard Melvin Hall) este un muzician american popular, cu succes în industria muzicală și care a vizitat România de mai multe ori. Ei bine, Moby, a lansat pe 14 aprilie 2009 albumul „Wait for me”, iar prima melodie a acestuia „Shot in the Back of the Head” a pus-o la dispoziția publicului, în mod gratuit pe site-ul său. S-ar crede că toți cei interesați au downloadat-o  (legal)  și prin urmare nimeni nu a dat bani pe ea. Greșit, aceeași melodie este cea mai bine vândută piesă a albumului prin ITunes. Chiar Moby susține asta într-un mesaj adresat lui Bob Lefsetz, un alt personaj cunoscut al industriei muzicale americane. Well done Moby!

Sigur că mișcarea lui Moby este o acțiune de PR bine realizată dar cu toate acestea faptele rămân: existența copiei gratuite care s-a răspândit printre internauți nu a înlăturat veniturile obținute ca urmare a vânzării aceleiași piese prin ITunes. Este doar o problema de abordare, lucru pe care e pare că americanii îl înțeleg mai repede.

Soluția disputei între industria muzicală și restul populației nu este incriminarea filesharing-ului ci schimbare strategiei de vânzări și a relației cu potențialii cumpărători.