ACTA: Anti-Counterfeiting Trade Agreement

Din MultRâvnita America,

ACTA  VinePesteNoi: vezi ultima „ediție” a acta-ului:

Până acuma au semnat: Australia, Canada, Japonia, Republica Korea, Maroc, Noua Zeelanda, Singapore, și… United States !

Au amânat să semneze, dar se pregătesc: Uniunea Europeană- în bloc și Elveția !

Refuză să semneze- doar! : Mexic!!!!*

*notă: vorbim de lumea controlată de corporații.

De ce ne este așa frică de ACTA ! Ne explică din perspectiva utilizatorului americanu ăsta:

 

Vezi o analiză deșteaptă, urmată de o mulțime de comentarii inteligente AICI!

 

Textul integral- până acum secret- al ”Agrementului”:

Acord comercial anti-contrafacere

Părțile la prezentul acord,
observând că aplicarea efectivă a drepturilor de proprietate intelectuală este esențială pentru susținerea
creșterii economice în toate industriile și la nivel global;
Constatând în plus că proliferarea bunurilor contrafăcute și piratate, precum și a
serviciilor care distribuie materiale care contravin, subminează comerțul legitim și
dezvoltarea durabilă a economiei mondiale, cauzează pierderi financiare semnificative pentru deținătorii drepturilor
și pentru întreprinderile legitime și, în unele cazuri, furnizează o sursă de venituri pentru
criminalitatea organizată și, altfel, prezintă riscuri pentru public;
Dorind să combată această proliferare printr-o cooperare internațională consolidată și
o aplicare mai eficientă la nivel internațional;
Intenționând să ofere mijloace eficiente și adecvate, care să completeze Acordul TRIPS
, pentru aplicarea drepturilor de proprietate intelectuală, luând în considerare
diferențele dintre sistemele și practicile lor juridice respective;
Dorind să se asigure că măsurile și procedurile de aplicare a drepturilor de proprietate intelectuală
nu devin ele însele bariere în calea comerțului legitim;
Dorind să abordeze problema încălcării drepturilor de proprietate intelectuală,
inclusiv a încălcărilor care au loc în mediul digital, în special în ceea ce privește
drepturile de autor sau drepturile conexe, într-un mod care echilibrează drepturile și interesele
titularilor de drepturi relevanți, ai furnizorilor de servicii și utilizatori;
Dorind să promoveze cooperarea între furnizorii de servicii și titularii de drepturi pentru a aborda
încălcările relevante din mediul digital;
Dorind ca prezentul acord să funcționeze într-o manieră care să se sprijine reciproc asupra activității internaționale de
aplicare a legii și cooperării desfășurate în cadrul
organizațiilor internaționale relevante ;
Recunoscând principiile enunțate în Declarația de la Doha privind Acordul TRIPS
și sănătatea publică, adoptată la 14 noiembrie 2001, la a patra
Conferință ministerială a OMC ;
Prin prezenta sunt de acord după cum urmează:
CAPITOLUL I
DISPOZIȚII INIȚIALE ȘI DEFINIȚII GENERALE
Secțiunea 1: Dispoziții inițiale
ARTICOLUL 1: RELAȚIA CU ALTE ACORDURI
Nimic din prezentul acord nu derogă de la orice obligație a unei părți cu
privire la orice altă parte în temeiul acordurilor existente, inclusiv a acordului TRIPS.
ARTICOLUL 2: NATURA ȘI DOMENIUL DE OBLIGAȚII
1. Fiecare parte va pune în aplicare dispozițiile prezentului acord. O parte poate
implementa în legislația sa o aplicare mai extinsă a drepturilor de proprietate intelectuală decât este
cerută de prezentul acord, cu condiția ca o asemenea aplicare să nu contravină
dispozițiilor prezentului acord. Fiecare parte este liberă să stabilească
metoda adecvată de punere în aplicare a dispozițiilor prezentului acord în cadrul propriului sistem
și practică juridică .
2. Nimic din prezentul acord nu creează nicio obligație cu privire la distribuție
de resurse între aplicarea drepturilor de proprietate intelectuală și aplicarea
legii în general.
(3) Obiectivele și principiile enunțate în partea I a acordului TRIPS, în
special în articolele 7 și 8, se aplică, mutatis mutandis, prezentului acord.
ARTICOLUL 3: RELAȚIA CU STANDARDE PRIVIND DISPONIBILITATEA ȘI DOMENIUL DE APLICARE AL
DREPTURILOR DE PROPRIETATE INTELECTUALĂ
1. Prezentul acord nu aduce atingere dispozițiilor din legea unei părți
care reglementează disponibilitatea, achiziția, domeniul de aplicare și menținerea drepturilor de proprietate intelectuală
.
2. Prezentul acord nu creează nicio obligație pentru o parte de a aplica măsuri în cazul în
care un drept de proprietate intelectuală nu este protejat în conformitate cu legile și reglementările sale.
ARTICOLUL 4: CONFIDENȚIALITATEA ȘI DIVULGAREA INFORMAȚIILOR
1. Nimic din prezentul acord nu impune unei părți să divulge:
(a) informații, a căror divulgare ar fi contrară legislației sale,
inclusiv legile care protejează drepturile de confidențialitate sau acordurile internaționale la care este parte ;

(b) informații confidențiale, a căror divulgare ar împiedica executarea legii sau ar fi contrară interesului public; sau

(c) informații confidențiale, a căror divulgare ar prejudicia
interesele comerciale legitime ale anumitor întreprinderi, publice sau private.
2. Atunci când o parte furnizează informații scrise în conformitate cu dispozițiile prezentului
acord, partea care primește informațiile se va
abține , sub rezerva legii și a practicii sale, de a divulga sau utiliza informațiile în alt scop decât cel pentru care au
fost furnizate informațiile, cu excepția acordului prealabil al părții care furnizează
informațiile.
Secțiunea 2: Definiții generale
ARTICOLUL 5: DEFINIȚII GENERALE
În sensul prezentului acord, cu excepția cazului în care se specifică altfel:
(a) ACTA înseamnă Acordul comercial împotriva contrafacerii;
(b) Comitet înseamnă Comitetul ACTA înființat în conformitate cu capitolul V
(Aranjamente instituționale);
(c) autoritățile competente includ autoritățile judiciare, administrative
sau de aplicare a legii corespunzătoare în conformitate cu legea unei părți;
(d) mărfuri comerciale contrafăcute înseamnă orice bunuri, inclusiv ambalaje,
care poartă fără autorizație o marcă comercială care este identică cu
marca comercială înregistrată în mod valabil pentru aceste bunuri sau care nu poate fi
distinsă în aspectele sale esențiale de o astfel de marcă și care,
prin urmare, încalcă drepturile proprietarului mărcii în cauză
în conformitate cu legislația țării în care procedurile prevăzute în capitol
II (Cadrul legal pentru aplicarea drepturilor de proprietate intelectuală) sunt
invocate;
(e) se înțelege că țara are același sens ca cel prevăzut în
notele explicative la Acordul OMC;
(f) tranzit vamal înseamnă procedura vamală în cadrul căreia mărfurile sunt
transportate sub control vamal de la un birou vamal la altul;
(g) zile înseamnă zile calendaristice;
(h) proprietatea intelectuală se referă la toate categoriile de proprietate intelectuală care
fac obiectul secțiunilor 1-7 din partea II a
Acordului TRIPS ;
(i) mărfuri în tranzit înseamnă mărfuri aflate în tranzit vamal sau transbordare;
(j) persoană înseamnă o persoană fizică sau o persoană juridică;
(k) bunuri cu drepturi de autor piratate înseamnă orice bunuri care sunt copii făcute
fără consimțământul titularului dreptului sau al persoanei autorizate în mod corespunzător de către
titularul dreptului în țara de producție și care sunt realizate direct sau
indirect dintr-un articol în care realizarea copiei respective ar fi au
constituit o încălcare a unui drept de autor sau a unui drept conex în temeiul legislației
țării în care
sunt invocate procedurile prevăzute în capitolul II ( Cadrul legal pentru aplicarea drepturilor de proprietate intelectuală);
(l) titularul dreptului include o federație sau o asociație care are calitatea legală de
a-și revendica drepturile de proprietate intelectuală;
(m) teritoriu, în sensul secțiunii 3 (Măsuri la frontieră) din capitolul II
(Cadrul legal pentru aplicarea drepturilor de proprietate intelectuală),
înseamnă teritoriul vamal și toate zonele libere1 ale unei părți;
(n) transbordare înseamnă procedura vamală în cadrul căreia mărfurile sunt
transferate sub control vamal de la mijloacele de transport de import la mijloacele de transport
de export în zona unui birou vamal
care este atât biroul de import cât și de export;
(o) Acord TRIPS înseamnă Acordul privind aspectele legate de comerț ale
drepturilor de proprietate intelectuală, cuprins în anexa 1C la
Acordul OMC ;
(p) OMC înseamnă Organizația Mondială a Comerțului; și
(q) Acordul OMC înseamnă Acordul de la Marrakech de înființare a
Organizației Mondiale a Comerțului, încheiat la 15 aprilie 1994.
CAPITOLUL II
CADRUL JURIDIC PENTRU APLICAREA DREPTURILOR DE PROPRIETATE INTELECTUALĂ
Secțiunea 1: Obligații generale
1 Pentru o mai mare certitudine, părțile recunosc că zona liberă înseamnă o parte a teritoriului unei părți în
care orice mărfuri introduse sunt în general considerate, în măsura în care taxele și taxele de import sunt în cauză, ca
fiind în afara teritoriului vamal.
ARTICOLUL 6: OBLIGAȚII GENERALE CU PRIVIRE LA EXECUTARE
1. Fiecare parte se asigură că procedurile de executare sunt disponibile în conformitate cu legislația sa,
astfel încât să permită o acțiune eficientă împotriva oricărui act de încălcare a drepturilor de proprietate intelectuală
reglementate de prezentul acord, inclusiv remedii rapide pentru prevenirea
încălcări și remedii care constituie un factor de descurajare pentru încălcări ulterioare. Aceste
proceduri se aplică în așa fel încât să se evite crearea de bariere în calea
comerțului legitim și să se prevadă garanții împotriva abuzului acestora.
2. Procedurile adoptate, menținute sau aplicate pentru punerea în aplicare a dispozițiilor prezentului
capitol trebuie să fie echitabile și echitabile și să prevadă drepturile tuturor participanților care
fac obiectul acestor proceduri să fie protejate în mod corespunzător. Aceste proceduri nu trebuie să fie
complicate sau costisitoare inutil sau să implice termene nerezonabile sau
întârzieri nejustificate .
3. La punerea în aplicare a dispozițiilor prezentului capitol, fiecare parte va lua în considerare
ia în considerare necesitatea proporționalității între gravitatea încălcării,
interesele terților și măsurile, căile de atac și sancțiunile aplicabile.
(4) Nicio dispoziție a prezentului capitol nu poate fi interpretată ca obligând o parte să-și
supună funcționarii să răspundă pentru actele întreprinse în îndeplinirea atribuțiilor lor oficiale.
Secțiunea 2: Executarea civilă2
ARTICOLUL 7: DISPONIBILITATEA PROCEDURILOR CIVILE
1. Fiecare parte va pune la dispoziția deținătorilor de drepturi proceduri judiciare civile
referitoare la aplicarea oricărui drept de proprietate intelectuală, astfel cum este specificat în această secțiune.
2. În măsura în care orice cale de atac civilă poate fi dispusă ca urmare a unei proceduri administrative
procedurile privind fondul unui caz, fiecare parte va prevedea că astfel de proceduri trebuie
să respecte principiile echivalente în substanță cu cele prevăzute în prezenta secțiune.
ARTICOLUL 8: INJUNCȚII
1. Fiecare parte va prevedea că, în procedurile judiciare civile referitoare la
aplicarea drepturilor de proprietate intelectuală, autoritățile sale judiciare au autoritatea de a
emite un ordin împotriva unei părți de a renunța la o încălcare și, inter alia, un ordin de
acea parte sau, după caz, către o terță parte asupra căreia
autoritatea judiciară competentă își exercită jurisdicția, pentru a împiedica intrarea bunurilor care implică încălcarea unui
drept de proprietate intelectuală pe canalele comerciale.
2 O parte poate exclude brevetele și protecția informațiilor nedivulgate din domeniul de aplicare al acestei secțiuni.
2. Fără a aduce atingere celorlalte dispoziții ale acestei secțiuni, o parte poate limita
remediile disponibile împotriva utilizării de către guverne sau de către terți autorizați de un
guvern, fără autorizarea titularului dreptului, la plata
remunerației, cu condiția ca partea să respecte cu dispozițiile părții II din
Acordul TRIPS care se referă în mod specific la o astfel de utilizare. În alte cazuri,
se aplică căile de atac prevăzute în această secțiune sau, în cazul în care aceste căi de atac sunt incompatibile cu legea unei părți,
vor fi disponibile hotărâri declarative și compensații adecvate.
ARTICOLUL 9: DAUNE
(1) Fiecare parte prevede că, în cadrul procedurilor judiciare civile referitoare la
aplicarea drepturilor de proprietate intelectuală, autoritățile sale judiciare au autoritatea de a
ordona contravenientului care, în cunoștință de cauză sau cu motive întemeiate de a ști, s-a angajat în
activitatea contravențională să plătească titularului dreptului daune adecvat pentru a compensa
prejudiciul suferit de titularul dreptului ca urmare a încălcării. La stabilirea
cuantumului daunelor cauzate de încălcarea drepturilor de proprietate intelectuală,
autoritățile judiciare ale unei părți vor avea autoritatea de a lua în considerare, printre altele, orice măsură legitimă de
valoare pe care o prezintă titularul dreptului, care poate include profiturile pierdute, valoarea încălcat
bunuri sau servicii măsurate în funcție de prețul pieței sau de prețul cu amănuntul sugerat.
2. Cel puțin în cazurile de încălcare a drepturilor de autor sau a drepturilor conexe și a
contrafacerii mărcilor , fiecare parte va prevedea că, în cadrul procedurilor judiciare civile,
autoritățile sale judiciare au autoritatea de a ordona contravenientului să plătească titularului dreptului
profiturile contravenientului care sunt atribuibile încălcării. O parte poate presupune că aceste profituri
reprezintă suma daunelor menționate la alineatul 1.
3. Cel puțin în ceea ce privește încălcarea drepturilor de autor sau a drepturilor conexe care protejează
lucrările, fonogramele și spectacolele și, în caz de contrafacere a mărcii, fiecare
parte stabiliți sau mențineți un sistem care prevede unul sau mai multe dintre
următoarele:
(a) daune prestabilite; sau
(b) prezumțiile 3 pentru determinarea cuantumului daunelor suficient pentru a
compensa titularul dreptului pentru prejudiciul cauzat de încălcare; sau
(c) cel puțin pentru drepturi de autor, daune suplimentare.
4. În cazul în care o parte oferă remediul menționat la paragraful 3 litera (a) sau
3 Prezumțiile menționate la paragraful 3 litera (b) pot include prezumția că valoarea
daunelor este: (i) cantitatea de bunuri care încalcă dreptul de proprietate intelectuală al titularului dreptului în
cauză și efectiv atribuit unor terțe persoane, înmulțit cu suma profitului pe unitate de bunuri
care ar fi fost vândută de titularul dreptului dacă nu ar fi existat fapta încălcării; sau (ii) a
redevență rezonabilă; sau (iii) o sumă forfetară pe baza unor elemente precum cel puțin suma redevențelor sau
taxelor care ar fi fost datorate dacă contravenientul ar fi solicitat autorizația de utilizare a dreptului de
proprietate intelectuală în cauză.
prezumțiile menționate la paragraful 3 litera (b), se asigură că fie
autoritățile sale judiciare , fie titularul dreptului, au dreptul de a alege un astfel de remediu sau prezumțiile ca
alternativă la căile de atac menționate la alineatele (1) și (2)
. prevede ca autoritățile sale judiciare, după caz, să aibă
autoritatea de a dispune, la încheierea procedurilor judiciare civile referitoare la
încălcarea cel puțin a drepturilor de autor sau a drepturilor conexe sau a mărcilor comerciale,
părții i se acordă plata de către partea care pierde cheltuielile de judecată sau onorariile și onorariile corespunzătoare ale
avocatului sau orice alte cheltuieli prevăzute de legea părții respective.
ARTICOLUL 10: ALTE REMEDII
1. Cel puțin în ceea ce privește bunurile cu drepturi de autor piratate și bunurile mărcii contrafăcute,
fiecare parte va prevedea că, în cadrul procedurilor judiciare civile, la cererea titularului dreptului,
autoritățile sale judiciare au autoritatea de a dispune ca aceste mărfurile care încalcă drepturile sunt
distruse, cu excepția unor circumstanțe excepționale, fără compensare de niciun fel.
2. Fiecare parte va prevedea în plus că autoritățile sale judiciare au autoritatea de a
dispune ca materialele și instrumentele, a căror utilizare predominantă a fost în
fabricarea sau crearea unor astfel de bunuri care contravin, să fie, fără întârzieri nejustificate și fără
compensații de niciun fel, distruse sau eliminate în afara canalelor comerciale,
astfel încât să minimizeze riscurile unor încălcări ulterioare.
3. O parte poate prevedea ca remedierile descrise în acest articol să fie efectuate pe
cheltuiala contravenientului.
ARTICOLUL 11: INFORMAȚII PRIVIND ÎNCĂLCAREA
Fără a aduce atingere legii sale care reglementează privilegiul, protecția
confidențialității surselor de informații sau prelucrării datelor cu caracter personal, fiecare parte
va prevedea că, în cadrul procedurilor judiciare civile referitoare la aplicarea
drepturilor de proprietate intelectuală, autoritățile au autoritatea, pe baza unei justificări
cererea titularului dreptului, de a ordona contravenientului sau, în subsidiar, presupusul
contravenient, să furnizeze titularului dreptului sau autorităților judiciare, cel puțin pentru la
scopul strângerii de probe, informații relevante în conformitate cu dispozițiile sale aplicabile
legi și reglementările pe care le are sau le controlează contravenientul sau presupusul contravenient. Astfel de
informații pot include informații cu privire la orice persoană implicată în orice aspect al
încălcării sau presupusei încălcări și cu privire la mijloacele de producție sau la
canalele de distribuție a bunurilor sau serviciilor care încalcă sau presupus că încalcă,
inclusiv identificarea unor terțe persoane despre care se presupune că sunt implicate în producția și
distribuirea unor astfel de bunuri sau servicii și a canalelor lor de distribuție.
ARTICOLUL 12: MĂSURI PROVIZORII
1. Fiecare parte va prevedea că autoritățile sale judiciare au autoritatea de a dispune
măsuri provizorii rapide și eficiente:
(a) împotriva unei părți sau, după caz, a unei terțe părți asupra căreia
autoritatea judiciară competentă exercită jurisdicție, să împiedice să se producă o
încălcare a oricărui drept de proprietate intelectuală și, în
special, să împiedice bunurile care implică încălcarea unui
drept de proprietate intelectuală să intre în canalele comerciale;
(b) să păstreze dovezile relevante cu privire la presupusa încălcare.
2. Fiecare parte va prevedea ca autoritățile sale judiciare să aibă autoritatea de a adopta
măsuri provizorii inaudita altera parte, dacă este cazul, în special în cazul în care orice
întârziere poate provoca un prejudiciu ireparabil titularului dreptului sau în cazul în care există un
risc demonstrabil de distrugere a probelor . În procedurile desfășurate
inaudita altera parte, fiecare parte va oferi autorităților sale judiciare autoritatea de a acționa cu
promptitudine asupra cererilor de măsuri provizorii și de a lua o decizie fără
întârziere nejustificată.
3. Cel puțin în cazurile de încălcare a drepturilor de autor sau a drepturilor conexe și a contrafacerii mărcilor
, fiecare parte va prevedea că, în cadrul procedurilor judiciare civile,
autoritățile au autoritatea de a dispune sechestrul sau alte tipuri de arestare a
bunurilor suspecte și a materialelor și instrumentelor relevante pentru fapta încălcării și, cel puțin
pentru contrafacerea mărcii, dovezi documentare, fie originale, fie copii ale acestora,
relevante pentru încălcare .
4. Fiecare parte va prevedea că autoritățile sale au autoritatea de a solicita
solicitantului, în ceea ce privește măsurile provizorii, să furnizeze orice
dovadă disponibilă în mod rezonabil pentru a se asigura cu un grad suficient de certitudine că
se încalcă dreptul solicitantului. sau că o astfel de încălcare este iminentă și să ordone
solicitantului să ofere o garanție sau o asigurare echivalentă suficientă pentru a proteja
inculpat și pentru a preveni abuzul. O astfel de securitate sau asigurare echivalentă nu trebuie să
descurajeze în mod nerezonabil recurgerea la proceduri pentru astfel de măsuri provizorii.
5. În cazul în care măsurile provizorii sunt revocate sau în cazul în care cad în urma oricărui act
sau omisiune a solicitantului sau în cazul în care se constată ulterior că nu a existat nicio
încălcare a unui drept de proprietate intelectuală, autoritățile judiciare au
autoritatea de a dispune solicitantul, la cererea inculpatului, să ofere inculpatului
o compensație adecvată pentru orice prejudiciu cauzat de aceste măsuri.
Secțiunea 3: Măsuri de frontieră4, 5
4 În cazul în care o parte a demontat în mod substanțial toate controalele asupra circulației mărfurilor peste granița sa cu
o altă parte cu care face parte dintr-o uniune vamală, nu va fi obligată să aplice dispozițiile
acestei secțiuni la frontiera respectivă.
5 Se înțelege că nu va exista nicio obligație de a aplica procedurile prevăzute în prezenta secțiune
mărfurilor introduse pe piață într-o altă țară de către sau cu consimțământul titularului dreptului.
ARTICOLUL 13: DOMENIUL DE APLICARE A FRONTIEREI MEASURES6
În furnizarea, după caz, și în conformitate cu sistemul său intern de
protecție a drepturilor de proprietate intelectuală și fără a aduce atingere cerințelor
Acordului TRIPS, pentru punerea în aplicare eficientă a frontierelor a drepturilor de proprietate intelectuală, o
parte ar trebui să facă acest lucru într-un mod care să nu discrimineze nejustificat între
drepturi de proprietate intelectuală și care evită crearea de bariere în calea comerțului legitim.
ARTICOLUL 14: TRANSPORTURI MICI ȘI BAGAJ PERSONAL
1. Fiecare parte va include în aplicarea prezentei secțiuni bunuri de
natură comercială trimise în loturi mici.
2. O parte poate exclude de la aplicarea prezentei secțiuni cantități mici de
bunuri de natură necomercială conținute de călătoriâ ?? bagaje personale.
ARTICOLUL 15: OFERIREA DE INFORMAȚII DE LA DEȚINENTUL DE DREPTURI
Fiecare parte va permite autorităților sale competente să solicite unui titular de drept să
furnizeze informații relevante pentru a asista autoritățile competente în luarea măsurilor la frontieră
menționate în prezenta secțiune. O parte poate, de asemenea, permite unui titular de drept să furnizeze
informațiile relevante către autoritățile sale competente.
ARTICOLUL 16: MĂSURI FRONTIERE
1. Fiecare parte adoptă sau menține proceduri cu privire la
transporturile de import și export în temeiul cărora:
(a) autoritățile sale vamale pot acționa din proprie inițiativă pentru a suspenda
eliberarea mărfurilor suspecte; și
(b) după caz, un titular al drepturilor poate solicita autorităților sale competente să
suspende eliberarea bunurilor suspecte.
(2) O parte poate adopta sau menține proceduri cu privire la
mărfurile suspectate în tranzit sau în alte situații în care mărfurile se află sub control vamal sub care:
(a) autoritățile sale vamale pot acționa din proprie inițiativă pentru a suspenda
eliberarea sau să rețină, să suspecteze bunuri; și
6 Părțile sunt de acord că brevetele și protecția informațiilor nedivulgate nu intră în sfera de aplicare a
acestei secțiuni.
(b) după caz, un titular al drepturilor poate solicita autorităților sale competente să
suspende eliberarea sau să rețină bunuri suspecte.
Articolul 17: CERERE DEȚINĂTORUL DREPTULUI
1. Fiecare parte va prevedea ca autoritățile sale competente să solicite unui titular de drepturi care
solicită procedurile descrise la articolul 16 paragrafele 1 (b) și 2 (b) (
Măsuri la frontieră ) pentru a furniza dovezi să satisfacă autoritățile competente că, în conformitate
cu legislația părții care furnizează procedurile, există prima facie o încălcare a
dreptul de proprietate intelectuală al titularului dreptului și furnizarea de informații suficiente care
ar putea fi în mod rezonabil de așteptat să fie la cunoștința titularului dreptului pentru a face
bunurile suspecte recunoscute în mod rezonabil de către autoritățile competente. Cerința de
a furniza suficiente informații nu va descuraja în mod nejustificat recurgerea la procedurile
descrise la articolul 16 paragrafele 1 (b) și 2 (b) (Măsuri la frontieră).
2. Fiecare parte va prevedea cereri de suspendare a eliberării sau de reținere a
oricărei mărfuri suspecte7 aflate sub control vamal pe teritoriul său. O parte poate prevedea ca astfel de
cereri să se aplice pentru mai multe expedieri. O parte poate prevedea acest lucru, la cererea
titularul dreptului, cererea de suspendare a eliberării sau de reținere a mărfurilor suspecte
se poate aplica anumitor puncte de intrare și ieșire sub control vamal.
(3) Fiecare parte se asigură că autoritățile sale competente informează solicitantul într-
un termen rezonabil dacă au acceptat cererea. În cazul în care autoritățile sale competente
au acceptat cererea, acestea informează, de asemenea, solicitantul cu privire la
perioada de valabilitate a cererii.
4. O parte poate prevedea că, în cazul în care solicitantul a abuzat de procedurile
descrise la articolul 16 paragrafele 1 (b) și 2 (b) (Măsuri la frontieră), sau dacă
există motive întemeiate, autoritățile sale competente au autoritatea de a nega , suspendă sau anulează
o cerere.
ARTICOLUL 18: SECURITATE SAU ASIGURARE ECHIVALENTĂ
Fiecare parte va prevedea că autoritățile sale competente au autoritatea de a
solicita unui titular de drepturi care solicită procedurile descrise la paragraful 1 litera (b) și articolul
2 litera (b) din articolul 16 (Măsuri la frontieră) securitate sau
asigurare echivalentă suficientă pentru a proteja inculpatul și autoritățile competente și pentru a
preveni abuzul. Fiecare parte va prevedea ca o astfel de securitate sau asigurare echivalentă să
nu împiedice în mod nerezonabil recurgerea la aceste proceduri. O parte poate prevedea că o astfel de
garanție poate fi sub forma unei garanții condiționate de a menține inculpatul inofensiv de
orice pierdere sau prejudiciu rezultat din orice suspendare a eliberării sau reținerii
7 Cerința de a prevedea astfel de cereri este supusă obligațiilor de a furniza procedurile
menționate la articolul 16 paragrafele 1 (b) și 2 (b) (Măsuri la frontieră).
mărfurile în cazul în care autoritățile competente stabilesc că mărfurile nu încalcă drepturile.
O parte poate, numai în circumstanțe excepționale sau în temeiul unei ordonanțe judiciare, să permită
inculpatului să obțină deținerea de bunuri suspecte prin depunerea unei garanții sau a unei alte garanții.
ARTICOLUL 19: DETERMINARE ASUPRA ÎNCĂLCĂRII
Fiecare parte adoptă sau menține proceduri prin care autoritățile sale competente
pot determina, într-un termen rezonabil după inițierea
procedurilor descrise la articolul 16 (Măsuri la frontieră), dacă bunurile suspecte
încalcă un drept de proprietate intelectuală.
ARTICOLUL 20: REMEDII
1. Fiecare parte va prevedea că autoritățile sale competente au autoritatea de a
dispune distrugerea mărfurilor în urma unei determinări menționate la articolul 19
(Determinarea încălcării) conform căreia mărfurile încalcă. În cazurile în care astfel de
bunuri nu sunt distruse, fiecare parte se asigură că, cu excepția unor
situații excepționale , aceste bunuri sunt eliminate în afara canalelor comerciale astfel
încât să se evite orice prejudiciu titularului dreptului.
(2) În ceea ce privește produsele mărcii contrafăcute, simpla eliminare a mărcii
aplicate ilegal nu va fi suficientă, decât în ​​cazuri excepționale, pentru a permite
eliberarea mărfurilor în canalele comerciale.
(3) O parte poate prevedea ca autoritățile sale competente să aibă autoritatea de a impune
sancțiuni administrative ca urmare a unei determinări menționate la articolul 19
(Determinarea încălcării) conform căreia mărfurile încalcă.
ARTICOLUL 21: TAXE
Fiecare parte va prevedea că orice taxă de depunere, taxă de depozitare sau taxă de distrugere
care urmează să fie evaluată de autoritățile sale competente în legătură cu procedurile descrise
în această secțiune nu vor fi utilizate pentru a descuraja în mod nejustificat recurgerea la aceste proceduri.
ARTICOLUL 22:
DIVULGAREA INFORMAȚIILOR Fără a aduce atingere legilor unei părți referitoare la confidențialitatea sau confidențialitatea
informațiilor:
(a) o parte poate autoriza autoritățile sale competente să ofere titularului dreptului
informații despre transporturile specifice de mărfuri, inclusiv
descrierea și cantitatea acestora, pentru a ajuta la detectarea
mărfurilor care încalcă drepturile;
(b) o parte poate autoriza autoritățile sale competente să ofere titularului drepturilor
informații despre mărfuri, inclusiv, dar fără a se limita la,
descrierea și cantitatea mărfurilor, numele și adresa
expeditorului, importatorului, exportatorului sau destinatarului, și, dacă este cunoscut, țara de
origine a mărfurilor, precum și numele și adresa producătorului
mărfurilor, pentru a ajuta la determinarea menționată la articolul 19
(Determinarea încălcării);
(c) cu excepția cazului în care o parte a furnizat autorităților sale competente autoritatea
descrisă la litera (b), cel puțin în cazul mărfurilor importate, în cazul
în care autoritățile sale competente au confiscat mărfuri suspecte sau, în subsidiar, au
luat o decizie menționată la articolul 19 (Determinarea
încălcării) că mărfurile încalcă bunurile, partea va autoriza
autoritățile sale competente să furnizeze titularului dreptului, în termen de treizeci de zile8 de la
confiscare sau hotărâre, informații despre astfel de bunuri, inclusiv,
dar fără a se limita la, descrierea și cantitatea mărfurilor, numele
și adresa expeditorului, importatorului, exportatorului sau destinatarului și, dacă
cunoscut, țara de origine a mărfii și numele și adresa
producătorului mărfurilor.
Secțiunea 4: Executarea penală
ARTICOLUL 23: INFRACȚIUNI PENALE
1. Fiecare parte va prevedea aplicarea procedurilor penale și a sancțiunilor cel
puțin în cazurile de contrafacere intenționată a mărcii comerciale sau piraterie a drepturilor de autor sau a drepturilor conexe la
scară comercială.9 În sensul prezentei secțiuni , actele desfășurate la
scară comercială includ cel puțin cele desfășurate ca activități
comerciale în avantaj economic sau comercial direct sau indirect .
(2) Fiecare parte va prevedea aplicarea procedurilor penale și a sancțiunilor în
caz de import intenționat 10 și de utilizare internă, în cursul comerțului și pe o
scară comercială, de etichete sau ambalaje: 11
8 În sensul prezentului articol, zile înseamnă zile lucrătoare.
9 Fiecare parte va trata importul sau exportul intenționat de bunuri comerciale contrafăcute sau bunuri piratate cu
drepturi de autor la scară comercială ca activități ilegale care fac obiectul unor sancțiuni penale în temeiul prezentului
articol. O parte își poate respecta obligația referitoare la importul și exportul de
mărci comerciale contrafăcute sau bunuri piratate cu drepturi de autor, asigurând distribuția, vânzarea sau oferirea spre vânzare a acestor
bunuri la scară comercială ca activități ilegale supuse unor sancțiuni penale.
10 O parte își poate respecta obligația privind importul de etichete sau ambalaje prin măsurile sale
privind distribuția.
11 O parte își poate respecta obligațiile care îi revin în temeiul prezentului alineat prin prevederea procedurilor penale
și a sancțiunilor aplicabile încercărilor de a comite o infracțiune privind marca comercială.
(a) cărora li s-a aplicat o marcă fără autorizație, care este identică
sau nu poate fi distinsă de o marcă înregistrată pe teritoriul său;
și
(b) care sunt destinate a fi utilizate în cursul comerțului cu bunuri sau în
legătură cu servicii identice cu bunurile sau serviciile pentru care
este înregistrată o astfel de marcă.
3. O parte poate prevedea proceduri penale și sancțiuni în cazurile adecvate pentru
copierea neautorizată a operelor cinematografice dintr-un spectacol într-o mișcare
instalație de expoziție de imagine deschisă în general publicului
4. În ceea ce privește infracțiunile specificate în prezentul articol pentru care o parte prevede
proceduri penale și sancțiuni, partea respectivă se asigură că răspunderea penală pentru
asistență și implicare este disponibilă în conformitate cu legislația sa.
5. Fiecare parte adoptă măsurile necesare, în conformitate cu
principiile sale legale, pentru a stabili răspunderea, care poate fi penală, a persoanelor juridice pentru
infracțiunile specificate în prezentul articol pentru care partea prevede proceduri penale și
sancțiuni. Această răspundere nu aduce atingere răspunderii penale a
persoanelor fizice care au comis infracțiunile.
ARTICOLUL 24: SANCȚIUNI
Pentru infracțiunile specificate la alineatele (1), (2) și (4) ale articolului 23 (
infracțiuni), fiecare parte va prevedea pedepse care includ închisoare, precum și
amenzi bănești12 suficient de mari pentru a preveni actele de încălcare viitoare, în
concordanță cu nivelul sancțiunilor a solicitat infracțiuni cu o gravitate corespunzătoare.
ARTICOLUL 25: Sechestrul, confiscarea și distrugerea
1. În ceea ce privește infracțiunile specificate la articolul 23 alineatele (1), (2), (3) și (4
) pentru care o parte prevede proceduri penale și sancțiuni,
partea respectivă va prevedea că autoritățile competente au autoritatea de a dispune confiscarea bunurilor
suspectate de marcă contrafăcută sau a bunurilor piratate cu drepturi de autor, oricare dintre acestea
materiale și instrumente utilizate în comiterea presupusei infracțiuni,
dovezi documentare relevante pentru presupusa infracțiune și activele derivate din, sau obținute
direct sau indirect prin presupusa activitate de contravenție.
2. În cazul în care o parte solicită identificarea articolelor supuse confiscării ca o
condiție prealabilă pentru emiterea unui ordin menționat la alineatul (1), partea respectivă nu va cere
ca articolele să fie descrise mai detaliat decât este necesar pentru a le identifica pentru
12. că nu există nicio obligație pentru o parte de a prevedea posibilitatea aplicării
în paralel a închisorii și a amenzilor bănești.
scopul sechestrului.
3. În ceea ce privește infracțiunile specificate la articolul 23 alineatele (1), (2), (3) și (4
) pentru care o parte prevede proceduri penale și sancțiuni,
partea respectivă va prevedea că autoritățile sale competente au autoritatea de a dispune
confiscarea sau distrugerea tuturor bunurilor marcii contrafăcute sau a bunurilor piratate cu drepturi de autor.
În cazurile în care mărfurile contrafăcute ale mărcilor comerciale și bunurile cu drepturi de autor piratate nu sunt
distruse, autoritățile competente se asigură că, cu excepția unor
circumstanțe excepționale , aceste bunuri vor fi eliminate în afara canalelor comerciale
astfel încât să se evite orice prejudiciu dreptului titular. Fiecare parte se asigură
că confiscarea sau distrugerea unor astfel de bunuri trebuie să aibă loc fără despăgubiri de orice
natură contravenientului.
4. În ceea ce privește infracțiunile specificate la articolul 23 alineatele (1), (2), (3) și (4
) pentru care o parte prevede proceduri penale și sancțiuni,
partea respectivă va prevedea că autoritățile sale competente au autoritatea de a dispune
confiscarea sau distrugerea materialelor și a instrumentelor utilizate în mod predominant la crearea
mărfurilor contrafăcute ale mărcii comerciale sau a bunurilor piratate cu drepturi de autor și, cel puțin pentru
infracțiuni grave , a activelor derivate din, sau obținute direct sau indirect prin
activitatea care încalcă drepturile. Fiecare parte se asigură că confiscarea sau distrugerea acestora
materialele, instrumentele sau activele trebuie să apară fără despăgubiri de orice natură
contravenientului.
5. În ceea ce privește infracțiunile specificate la articolul 23 alineatele (1), (2), (3) și (4
) pentru care o parte prevede proceduri penale și sancțiuni,
partea respectivă poate prevedea ca autoritățile sale judiciare să aibă autoritatea de a dispune:
( a) sechestrarea activelor a căror valoare corespunde cu cea a activelor
derivate din, sau obținute direct sau indirect prin
activitatea presupus a încălca; și
(b) confiscarea activelor a căror valoare corespunde cu cea a
activelor derivate din, sau obținute direct sau indirect prin
activitatea care încalcă drepturile.
ARTICOLUL 26: EXECUTARE EX OFFICIOASĂ PENALĂ
Fiecare parte va prevedea că, în cazurile adecvate, autoritățile sale competente pot
acționa din proprie inițiativă pentru a iniția anchete sau acțiuni legale cu privire la
infracțiunile specificate la alineatele (1), (2), (3) și (4) din Articolul 23 (
Infracțiuni penale ) pentru care acea parte prevede proceduri și sancțiuni penale.
Secțiunea 5: Aplicarea drepturilor de proprietate intelectuală în mediul digital
ARTICOLUL 27: EXECUTAREA ÎN MEDIUL DIGITAL
1. Fiecare parte se asigură că procedurile de executare, în măsura prevăzută în
secțiunile 2 (Executare civilă) și 4 (Executare penală), sunt disponibil în cadrul acestuia
legislație, astfel încât să permită o acțiune eficientă împotriva unui act de încălcare a drepturilor de
proprietate intelectuală care are loc în mediul digital, inclusiv
remedii rapide pentru prevenirea încălcării și remedii care constituie un factor de descurajare pentru alte
încălcări.
2. În plus față de alineatul 1, procedurile de aplicare a fiecărei părți se vor aplica
încălcării drepturilor de autor sau a drepturilor conexe pe rețelele digitale, care pot include
utilizarea ilegală a mijloacelor de distribuție pe scară largă în scopuri de încălcare. Aceste
proceduri vor fi puse în aplicare într-o manieră care să evite crearea de bariere în calea
activității legitime, inclusiv a comerțului electronic și, în conformitate cu legea acelei părți,
păstrează principii fundamentale precum libertatea de exprimare, proces echitabil și
confidențialitate.13
3. Fiecare parte va depune eforturi pentru a promova eforturi de cooperare în cadrul
comunității de afaceri pentru a aborda în mod eficient mărcile comerciale și drepturile de autor sau încălcarea drepturilor conexe
, păstrând în același timp concurența legitimă și, în concordanță cu acea parte ” Legea,
păstrând principiile fundamentale, cum ar fi libertatea de exprimare, procesul echitabil și
viața privată.
4. O parte poate furniza, în conformitate cu legile și reglementările sale, autoritățile sale competente
cu autoritatea de a ordona unui furnizor de servicii online să dezvăluie
rapid unui titular de drept informații suficiente pentru a identifica un abonat al cărui
contul ar fi fost utilizat pentru încălcare, în cazul în care titularul dreptului a depus o cerere legală
suficientă pentru încălcarea mărcii sau a drepturilor de autor sau a drepturilor conexe și în cazul în care
aceste informații sunt căutate în scopul protejării sau aplicării drepturilor respective.
Aceste proceduri vor fi puse în aplicare într-un mod care să evite crearea de bariere
în calea activității legitime, inclusiv a comerțului electronic și, în conformitate cu legea acelei părți
, păstrează principii fundamentale precum libertatea de exprimare, procesul echitabil și
viața privată.
5. Fiecare parte va oferi protecție juridică adecvată și căi de atac eficiente
împotriva eludării măsurilor tehnologice eficiente14 care sunt utilizate de autori,
artiști interpreți sau producători de fonograme în legătură cu exercitarea drepturilor lor în,
13 De exemplu, fără a aduce atingere legii unei părți, adoptarea sau menținerea unui regim care prevede
limitări privind răspunderea sau remediile disponibile împotriva online furnizorii de servicii,
păstrând în același timp interesele legitime ale titularului dreptului.
14 În sensul prezentului articol, prin măsuri tehnologice se înțelege orice tehnologie, dispozitiv sau componentă
care, în cursul normal al funcționării sale, este concepută pentru a preveni sau restricționa actele, cu privire la lucrări,
spectacole sau fonograme, care nu sunt autorizate de către autori, interpreți sau producători de
fonograme, conform prevederilor legii unei părți. Fără a aduce atingere sferei drepturilor de autor sau conexe
drepturile cuprinse în legea unei părți, măsurile tehnologice vor fi considerate eficiente în cazul în care utilizarea
operelor, spectacolelor sau fonogramelor protejate este controlată de autori, interpreți sau producători de
fonograme prin aplicarea unui control de acces sau a unui proces de protecție relevant, astfel ca criptare
sau criptare , sau un mecanism de control al copiei, care atinge obiectivul de protecție.
și care restricționează actele referitoare la operele, spectacolele și fonogramele lor, care
nu sunt autorizate de autori, interpreți sau producătorii de fonograme în
cauză sau permise de lege.
6. Pentru a asigura protecția juridică adecvată și căile de atac juridice eficiente
menționată la alineatul (5), fiecare parte trebuie să ofere protecție cel puțin împotriva:
(a) în măsura prevăzută de legislația sa:
(i) eludarea neautorizată a unei măsuri tehnologice eficiente
efectuată în cunoștință de cauză sau cu motive rezonabile de a
ști; și
(ii) oferirea publicului prin comercializarea unui dispozitiv sau produs,
inclusiv programe de calculator sau un serviciu, ca mijloc de
eludare a unei măsuri tehnologice eficiente; și
(b) fabricarea, importul sau distribuția unui dispozitiv sau produs,
inclusiv programe de calculator sau furnizarea unui serviciu care:
(i) este conceput sau produs în primul rând în scopul
ocolirii unei măsuri tehnologice eficiente; sau
(ii) are doar un scop comercial limitat, altul decât
eludarea unei măsuri tehnologice eficiente. 15
7. Pentru a proteja informațiile electronice de gestionare a drepturilor, 16 fiecare parte trebuie să ofere
protecție juridică adecvată și căi de atac eficiente împotriva oricărei persoane
care efectuează în mod deliberat, fără autoritate, oricare dintre următoarele acte știind sau cu privire la
căile de atac civile , având motive întemeiate să știe, că va induce, permite, facilita sau
ascunde o încălcare a oricăror drepturi de autor sau drepturi conexe:
15 În punerea în aplicare a alineatelor 5 și 6, nicio parte nu va fi obligată să solicite proiectarea sau
proiectarea și selectarea pieselor și componentelor pentru, o electronică de consum, telecomunicații sau
produsul de calcul oferă un răspuns la orice măsură tehnologică specială, atâta timp cât produsul
nu contravine altfel măsurilor sale de implementare a acestor paragrafe.
16 În sensul prezentului articol, informațiile de gestionare a drepturilor înseamnă:
(a) informații care identifică opera, performanța sau fonograma; autorul operei,
interpretul spectacolului sau producătorul fonogramei; sau proprietarul oricărui drept
asupra lucrării, performanței sau fonogramei;
(b) informații despre termenii și condițiile de utilizare a operei, performanței sau fonogramei; sau
(c) orice numere sau coduri care reprezintă informațiile descrise la literele (a) și (b) de mai sus;
când oricare dintre aceste informații este atașat la o copie a unei opere, spectacole sau fonograme sau
apare în legătură cu comunicarea sau punerea la dispoziția publicului a unei opere, spectacole sau
fonograme.
(a) pentru a elimina sau modifica orice informație electronică de gestionare a drepturilor;
(b) să distribuie, să importe pentru distribuție, să difuzeze, să comunice sau să
pună la dispoziția publicului copii ale operelor, spectacolelor sau fonogramelor,
știind că informațiile de gestionare electronică a drepturilor au fost
eliminate sau modificate fără autorizare.
8. Oferind protecție juridică adecvată și căi de atac eficiente în conformitate cu
dispozițiile alineatelor (5) și (7), o parte poate adopta sau menține adecvate
limitări sau excepții de la măsurile de punere în aplicare a dispozițiilor alineatelor 5, 6
și 7. Obligațiile prevăzute la alineatele 5, 6 și 7 nu aduc atingere
drepturilor, limitărilor, excepțiilor sau apărării drepturilor de autor sau încălcării drepturilor conexe
în temeiul unui Legea partidului.
CAPITOLUL III
PRACTICI DE APLICARE
ARTICOLUL 28: EXPERTIZA ÎN APLICARE, INFORMAȚII ȘI COORDONARE INTERNĂ
1. Fiecare parte va încuraja dezvoltarea expertizei specializate în cadrul
autorităților sale competente responsabile cu aplicarea drepturilor de proprietate intelectuală.
2. Fiecare parte va promova colectarea și analiza datelor statistice și altele
informații relevante privind încălcarea drepturilor de proprietate intelectuală, precum și
colectarea de informații despre cele mai bune practici pentru prevenirea și combaterea încălcărilor.
(3) Fiecare parte promovează, după caz, coordonarea internă între
autoritățile sale competente responsabile cu aplicarea
drepturilor de proprietate intelectuală și facilitează acțiunile comune ale acestora.
4. Fiecare parte va depune eforturi pentru a promova, după caz, instituirea
și menținerea mecanismelor formale sau informale, cum ar fi grupurile consultative, prin care
autoritățile sale competente pot primi opiniile titularilor de drepturi și ale altor
părți interesate relevante .
ARTICOLUL 29: GESTIONAREA RISCURILOR LA FRONTIERĂ
1. Pentru a spori eficacitatea aplicării la frontieră a drepturilor de
proprietate intelectuală , autoritățile competente ale unei părți pot:
(a) să se consulte cu părțile interesate relevante și cu autoritățile competente ale
altor părți responsabile cu aplicarea drepturilor de proprietate intelectuală
pentru a identifica și să abordeze riscurile semnificative și să promoveze acțiuni pentru a
atenua aceste riscuri; și
(b) partajează informații cu autoritățile competente ale altor părți cu privire
la aplicarea la frontieră a drepturilor de proprietate intelectuală, inclusiv
informații relevante pentru a identifica și a viza mai bine transporturile de inspecție
suspectate de a conține mărfuri care încalcă drepturile.
(2) În cazul în care o parte confiscă mărfurile importate care încalcă un drept de proprietate intelectuală,
autoritățile sale competente pot furniza părții exportatoare informațiile necesare pentru
identificarea părților și a mărfurilor implicate în exportul mărfurilor confiscate.
Autoritățile competente ale părții de export pot lua măsuri împotriva acelor părți
și a livrărilor viitoare, în conformitate cu legea părții respective.
ARTICOLUL 30: TRANSPARENȚĂ
Pentru a promova transparența în administrarea sistemului său de
aplicare a drepturilor de proprietate intelectuală , fiecare parte va lua măsurile adecvate, în conformitate cu legea și
politicile sale, pentru a publica sau a pune la dispoziția publicului în alt mod informații despre:
(a) procedurile disponibile în temeiul legislației sale pentru aplicarea drepturilor de proprietate intelectuală
, autoritățile sale competente responsabile cu această aplicare și
punctele de contact disponibile pentru asistență;
(b) legile, reglementările, deciziile judiciare finale și
hotărârile administrative relevante de aplicare generală referitoare la aplicarea
drepturilor de proprietate intelectuală; și
(c) eforturile sale de a asigura un sistem eficient de aplicare și protecție a
drepturilor de proprietate intelectuală.
ARTICOLUL 31: SENSIBILIZAREA PUBLICĂ
Fiecare parte va promova, după caz, adoptarea de măsuri pentru a spori
conștientizarea publicului cu privire la importanța respectării drepturilor de proprietate intelectuală și
efectele dăunătoare ale încălcării drepturilor de proprietate intelectuală.
ARTICOLUL 32: CONSIDERAȚII DE MEDIU ÎN DISTRUCEREA
MĂRFURILOR DE ÎNFRACȚIONARE
Distrugerea mărfurilor care încalcă drepturile de proprietate intelectuală se va face în
conformitate cu legile și reglementările în materie de mediu ale părții în
care are loc distrugerea.
CAPITOLUL IV
COOPERAREA INTERNAȚIONALĂ
ARTICOLUL 33: COOPERAREA INTERNAȚIONALĂ
1. Fiecare parte recunoaște că cooperarea internațională este vitală pentru realizarea unei
protecții efective a drepturilor de proprietate intelectuală și că ar trebui încurajată indiferent de
originea bunurilor care încalcă drepturile de proprietate intelectuală, sau de locația sau
naționalitatea titularului dreptului.
(2) Pentru a combate încălcarea drepturilor de proprietate intelectuală, în special
contrafacerea mărcilor comerciale și pirateria drepturilor de autor sau a drepturilor conexe, părțile promovează
cooperarea, după caz, între autoritățile lor competente responsabile cu
aplicarea drepturilor de proprietate intelectuală. O astfel de cooperare poate include
cooperarea în domeniul aplicării legii în ceea ce privește aplicarea penală și măsurile la frontieră
acoperite de prezentul acord.
(3) Cooperarea în temeiul prezentului capitol se desfășoară în conformitate cu
acordurile internaționale relevante și se supune legilor, politicilor, alocării resurselor și
priorităților de aplicare a legii fiecărei părți.
ARTICOLUL 34: ÎMPĂRȚIREA INFORMAȚIILOR
Fără a aduce atingere dispozițiilor articolului 29 (Gestionarea riscului la
frontieră), fiecare parte se va strădui să facă schimb cu alte părți:
(a) informațiile pe care părțile le colectează în conformitate cu dispozițiile capitolului III
(Practici de aplicare), inclusiv date statistice și informații despre
cele mai bune practici;
(b) informații cu privire la măsurile sale legislative și de reglementare legate de
protecția și aplicarea drepturilor de proprietate intelectuală; și
(c) alte informații, după caz ​​și de comun acord.
ARTICOLUL 35: CONSTRUCȚIA CAPACITĂȚII ȘI ASISTENȚĂ TEHNICĂ
1. Fiecare parte va depune eforturi pentru a furniza, la cerere și în termeni și condiții convenite de comun acord
, asistență pentru consolidarea capacităților și asistență tehnică
îmbunătățirea aplicării drepturilor de proprietate intelectuală către alte părți la prezentul
acord și, după caz, către viitoarele părți. Consolidarea capacităților și
asistența tehnică pot acoperi domenii precum:
(a) sporirea conștientizării publicului cu privire la drepturile de proprietate intelectuală;
(b) elaborarea și punerea în aplicare a legislației naționale referitoare la
aplicarea drepturilor de proprietate intelectuală;
(c) instruirea oficialilor cu privire la aplicarea drepturilor de proprietate intelectuală;
și
(d) operațiuni coordonate efectuate la nivel regional și multilateral.
2. Fiecare parte se va strădui să colaboreze îndeaproape cu alte părți și, după
caz, cu părțile care nu sunt părți la prezentul acord în scopul punerii în aplicare a
prevederile paragrafului 1.
3. O parte poate întreprinde activitățile descrise în prezentul articol împreună
cu sectorul privat relevant sau organizațiile internaționale. Fiecare parte se va strădui să
evite duplicări inutile între activitățile descrise în prezentul articol și alte
activități de cooperare internațională.
CAPITOLUL V
DISPOZIȚII INSTITUȚIONALE
ARTICOLUL 36: COMITETUL ACTA
1. Părțile înființează Comitetul ACTA. Fiecare parte va fi
reprezentată în comitet.
2. Comitetul:
(a) revizuiește punerea în aplicare și funcționarea prezentului acord;
(b) ia în considerare aspectele referitoare la dezvoltarea prezentului acord;
(c) ia în considerare orice modificare propusă la prezentul acord în conformitate cu
articolul 42 (Amendamente);
(d) decide, în conformitate cu articolul 43 alineatul (2) (Aderare), cu privire
la condițiile de aderare la prezentul acord ale oricărui membru al OMC;
și
(e) ia în considerare orice altă chestiune care poate afecta implementarea și
funcționarea prezentului acord.
(3) Comitetul poate decide:
(a) să înființeze comitete ad-hoc sau grupuri de lucru care să asiste comitetul
în îndeplinirea responsabilităților sale în temeiul alineatului (2) sau să asiste o
parte potențială, la cererea acesteia, în vederea aderării la prezentul acord, în
conformitate cu articolul 43. (Aderare);
(b) solicită sfatul persoanelor sau grupurilor neguvernamentale;
(c) face recomandări cu privire la implementarea și funcționarea
prezentului acord, inclusiv prin aprobarea liniilor directoare privind cele mai bune practici aferente
acestuia;
(d) să împărtășească informații și cele mai bune practici cu terți cu privire la reducerea
încălcărilor drepturilor de proprietate intelectuală, inclusiv tehnici de
identificare și monitorizare a pirateriei și contrafacerii; și
(e) să ia alte acțiuni în exercitarea funcțiilor sale.
(4) Toate deciziile comitetului se iau prin consens, cu excepția cazului în care
comitetul poate decide altfel prin consens. Se consideră că Comitetul a
acționat prin consens asupra unei chestiuni supuse examinării sale, dacă nu este prezentă nici o parte
la ședința când se ia decizia se opune formal deciziei propuse.
Limba de lucru a comitetului este limba engleză, iar documentele care susțin
activitatea acestuia vor fi în limba engleză.
5. Comitetul își adoptă regulile și procedurile într-un termen rezonabil
după intrarea în vigoare a prezentului acord și invită semnatarii care nu sunt părți
la prezentul acord să participe la deliberările comitetului cu privire la aceste reguli și
proceduri. Regulile și procedurile:
(a) vor aborda aspecte precum prezidarea și găzduirea reuniunilor, precum și
îndeplinirea sarcinilor organizaționale relevante pentru prezentul acord și funcționarea acestuia
; și
(b) poate aborda, de asemenea, aspecte precum acordarea statutului de observator și orice altă
chestiune pe care comitetul o decide necesară pentru buna funcționare a acestuia.
(6) Comitetul poate modifica regulile și procedurile.
7. Fără a aduce atingere dispozițiilor alineatului (4), în primii cinci ani de
la intrarea în vigoare a prezentului acord, deciziile comitetului de a adopta sau
modifica regulile și procedurile vor fi luate prin consensul părților și al celor
semnatari, care nu sunt părți. la prezentul acord.
8. După perioada specificată la alineatul (7), Comitetul poate adopta sau modifica
regulile și procedurile pe baza consensului părților la prezentul acord.
9. Fără a aduce atingere dispozițiilor paragrafului 8, comitetul poate decide acest lucru
adoptarea sau modificarea unei anumite reguli sau proceduri necesită consensul
părților și al acelor semnatari care nu sunt părți la prezentul acord.
10. Comitetul se întrunește cel puțin o dată pe an, cu excepția cazului în care comitetul
decide altfel. Prima ședință a comitetului va avea loc într-un termen rezonabil de
la intrarea în vigoare a prezentului acord.
11. Pentru o mai mare certitudine, Comitetul nu va supraveghea sau supraveghea
executarea internă sau internațională sau anchetele penale ale unor
cazuri specifice de proprietate intelectuală .
12. Comitetul va depune eforturi pentru a evita suprapunerile inutile între activitățile sale
și alte eforturi internaționale privind aplicarea drepturilor intelectuale
drepturi de proprietate.
ARTICOLUL 37: PUNCTE DE CONTACT
1. Fiecare parte va desemna un punct de contact pentru a facilita comunicările între
părți cu privire la orice problemă acoperită de prezentul acord.
2. La cererea altei părți, punctul de contact al unei părți va identifica un
birou sau un funcționar corespunzător căruia i se poate adresa ancheta părții solicitante
și va ajuta, după caz, la facilitarea comunicărilor între birou sau oficial
în cauză și partea solicitantă.
ARTICOLUL 38: CONSULTĂRI
1. O parte poate solicita în scris consultări cu o altă parte cu privire la
orice chestiune care afectează punerea în aplicare a prezentului acord. Partea solicitată trebuie
acordați o considerație simpatică unei astfel de cereri, oferiți un răspuns și oferiți
oportunitatea adecvată de a vă consulta.
2. Consultările, inclusiv pozițiile specifice luate de părțile consultante,
vor fi păstrate confidențiale și nu vor aduce atingere drepturilor sau pozițiilor oricăreia dintre
părți în orice altă procedură, inclusiv o procedură sub auspiciile
Înțelegerii privind regulile și procedurile care reglementează soluționarea a litigiilor
cuprinse în anexa 2 la Acordul OMC.
3. Părțile consultante pot, de comun acord, să notifice Comitetului
rezultatul consultărilor lor în temeiul prezentului articol.
CAPITOLUL VI
DISPOZIȚII FINALE
ARTICOLUL 39: SEMNATURĂ
Prezentul acord va rămâne deschis spre semnare de către participanții la
negocieri, 17 și de către orice alt membru al OMC pe care participanții îl pot conveni prin
consens, de la 1 mai 2011 până la 1 mai 2013.
ARTICOLUL 40: INTRAREA ÎN VIGOARE
1. Prezentul acord va intra în vigoare la treizeci de zile de la data depunerii celui de-al
șaselea instrument de ratificare, acceptare sau aprobare între acei semnatari
care și-au depus instrumentele respective de ratificare, acceptare sau aprobare.
2. Prezentul acord va intra în vigoare pentru fiecare semnatar care își depune
instrumentul de ratificare, acceptare sau aprobare după depunerea celui de-al șaselea
instrument de ratificare, acceptare sau aprobare, la treizeci de zile de la data depunerii de
către semnatar a instrumentului său de ratificare, acceptare sau aprobare.
ARTICOLUL 41: RETRAGERE
O parte se poate retrage din prezentul acord printr-o notificare scrisă
către depozitar. Retragerea va intra în vigoare la 180 de zile de la
primirea notificării de către depozitar .
ARTICOLUL 42: AMENDAMENTE
1. O parte poate propune comitetului amendamente la prezentul acord.
Comitetul va decide dacă să prezinte o propunere de modificare a părților pentru
ratificare, de acceptare sau de aprobare.
(2) Orice modificare intră în vigoare la nouăzeci de zile de la data la care toate
Părțile și-au depus instrumentele respective de ratificare, acceptare sau
aprobare la depozitar.
ARTICOLUL 43: ADERAREA
17 Australia, Republica Austria, Regatul Belgiei, Republica Bulgaria, Canada,
Republica Cipru, Republica Cehă, Regatul Danemarcei, Republica Estonia,
Uniunea Europeană, Republica Finlanda, Republica Franceză, Republica Federală Germania,
Republica Elenă, Republica Ungaria, Irlanda, Republica Italiană, Japonia, Republica Coreea,
Republica Letonia, Republica Lituania, Marele Ducat al Luxemburgului, Republica
Malta, Statele Unite Mexicane, Regatul Maroc, Regatul Țărilor de Jos, Nou
Zeelandă, Republica Polonia, Republica Portugheză, România, Republica Singapore,
Republica Slovacă, Republica Slovenia, Regatul Spaniei, Regatul Suediei,
Confederația Elvețiană , Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord , și Statele Unite ale
Americii.
1. După expirarea perioadei prevăzute la articolul 39 (Semnătură), orice
membru al OMC poate solicita aderarea la prezentul acord.
(2) Comitetul decide asupra condițiilor de aderare pentru fiecare solicitant.
(3) Prezentul acord intră în vigoare pentru solicitant la treizeci de zile de la data
depunerii instrumentului său de aderare pe baza condițiilor de aderare menționate la
alineatul (2).
ARTICOLUL 44: TEXTURILE ACORDULUI
Prezentul acord va fi semnat într-un singur original în limbile engleză, franceză și
spaniolă, fiecare versiune fiind la fel de autentică.
ARTICOLUL 45: DEPOZITAR
Guvernul Japoniei va fi depozitarul prezentului acord.

Anti-Counterfeiting Trade Agreement

â?žThe Parties to this Agreement,
Noting that effective enforcement of intellectual property rights is critical to sustaining
economic growth across all industries and globally;
Noting further that the proliferation of counterfeit and pirated goods, as well as of
services that distribute infringing material, undermines legitimate trade and sustainable
development of the world economy, causes significant financial losses for right holders
and for legitimate businesses, and, in some cases, provides a source of revenue for
organized crime and otherwise poses risks to the public;
Desiring to combat such proliferation through enhanced international cooperation and
more effective international enforcement;
Intending to provide effective and appropriate means, complementing the TRIPS
Agreement, for the enforcement of intellectual property rights, taking into account
differences in their respective legal systems and practices;
Desiring to ensure that measures and procedures to enforce intellectual property rights
do not themselves become barriers to legitimate trade;
Desiring to address the problem of infringement of intellectual property rights,
including infringement taking place in the digital environment, in particular with respect
to copyright or related rights, in a manner that balances the rights and interests of the
relevant right holders, service providers, and users;
Desiring to promote cooperation between service providers and right holders to address
relevant infringements in the digital environment;
Desiring that this Agreement operates in a manner mutually supportive of international
enforcement work and cooperation conducted within relevant international
organizations;
Recognizing the principles set forth in the Doha Declaration on the TRIPS Agreement
and Public Health, adopted on 14 November 2001, at the Fourth WTO Ministerial
Conference;
Hereby agree as follows:
CHAPTER I
INITIAL PROVISIONS AND GENERAL DEFINITIONS
Section 1: Initial Provisions
ARTICLE 1: RELATION TO OTHER AGREEMENTS
Nothing in this Agreement shall derogate from any obligation of a Party with
respect to any other Party under existing agreements, including the TRIPS Agreement.
ARTICLE 2: NATURE AND SCOPE OF OBLIGATIONS
1. Each Party shall give effect to the provisions of this Agreement. A Party may
implement in its law more extensive enforcement of intellectual property rights than is
required by this Agreement, provided that such enforcement does not contravene the
provisions of this Agreement. Each Party shall be free to determine the appropriate
method of implementing the provisions of this Agreement within its own legal system
and practice.
2. Nothing in this Agreement creates any obligation with respect to the distribution
of resources as between enforcement of intellectual property rights and enforcement of
law in general.
3. The objectives and principles set forth in Part I of the TRIPS Agreement, in
particular in Articles 7 and 8, shall apply, mutatis mutandis, to this Agreement.
ARTICLE 3: RELATION TO STANDARDS CONCERNING THE AVAILABILITY AND SCOPE OF
INTELLECTUAL PROPERTY RIGHTS
1. This Agreement shall be without prejudice to provisions in a Partyâ??s law
governing the availability, acquisition, scope, and maintenance of intellectual property
rights.
2. This Agreement does not create any obligation on a Party to apply measures
where a right in intellectual property is not protected under its laws and regulations.
ARTICLE 4: PRIVACY AND DISCLOSURE OF INFORMATION
1. Nothing in this Agreement shall require a Party to disclose:
(a) information, the disclosure of which would be contrary to its law,
including laws protecting privacy rights, or international agreements towhich it is party;

(b) confidential information, the disclosure of which would impede lawenforcement or otherwise be contrary to the public interest; or

(c) confidential information, the disclosure of which would prejudice the
legitimate commercial interests of particular enterprises, public or private.
2. When a Party provides written information pursuant to the provisions of this
Agreement, the Party receiving the information shall, subject to its law and practice,
refrain from disclosing or using the information for a purpose other than that for which
the information was provided, except with the prior consent of the Party providing the
information.
Section 2: General Definitions
ARTICLE 5: GENERAL DEFINITIONS
For the purposes of this Agreement, unless otherwise specified:
(a) ACTA means the Anti-Counterfeiting Trade Agreement;
(b) Committee means the ACTA Committee established under Chapter V
(Institutional Arrangements);
(c) competent authorities includes the appropriate judicial, administrative,
or law enforcement authorities under a Partyâ??s law;
(d) counterfeit trademark goods means any goods, including packaging,
bearing without authorization a trademark which is identical to the
trademark validly registered in respect of such goods, or which cannot be
distinguished in its essential aspects from such a trademark, and which
thereby infringes the rights of the owner of the trademark in question
under the law of the country in which the procedures set forth in Chapter
II (Legal Framework for Enforcement of Intellectual Property Rights) are
invoked;
(e) country is to be understood to have the same meaning as that set forth in
the Explanatory Notes to the WTO Agreement;
(f) customs transit means the customs procedure under which goods are
transported under customs control from one customs office to another;
(g) days means calendar days;
(h) intellectual property refers to all categories of intellectual property that
are the subject of Sections 1 through 7 of Part II of the TRIPS
Agreement;
(i) in-transit goods means goods under customs transit or transhipment;
(j) person means a natural person or a legal person;
(k) pirated copyright goods means any goods which are copies made
without the consent of the right holder or person duly authorized by the
right holder in the country of production and which are made directly or
indirectly from an article where the making of that copy would have
constituted an infringement of a copyright or a related right under the law
of the country in which the procedures set forth in Chapter II (Legal
Framework for Enforcement of Intellectual Property Rights) are invoked;
(l) right holder includes a federation or an association having the legal
standing to assert rights in intellectual property;
(m) territory, for the purposes of Section 3 (Border Measures) of Chapter II
(Legal Framework for Enforcement of Intellectual Property Rights),
means the customs territory and all free zones1 of a Party;
(n) transhipment means the customs procedure under which goods are
transferred under customs control from the importing means of transport
to the exporting means of transport within the area of one customs office
which is the office of both importation and exportation;
(o) TRIPS Agreement means the Agreement on Trade-Related Aspects of
Intellectual Property Rights, contained in Annex 1C to the WTO
Agreement;
(p) WTO means the World Trade Organization; and
(q) WTO Agreement means the Marrakesh Agreement Establishing the
World Trade Organization, done on 15 April 1994.
CHAPTER II
LEGAL FRAMEWORK FOR ENFORCEMENT OF INTELLECTUAL PROPERTY RIGHTS
Section 1: General Obligations
1 For greater certainty, the Parties acknowledge that free zone means a part of the territory of a Party
where any goods introduced are generally regarded, insofar as import duties and taxes are concerned, as
being outside the customs territory.
ARTICLE 6: GENERAL OBLIGATIONS WITH RESPECT TO ENFORCEMENT
1. Each Party shall ensure that enforcement procedures are available under its law
so as to permit effective action against any act of infringement of intellectual property
rights covered by this Agreement, including expeditious remedies to prevent
infringements and remedies which constitute a deterrent to further infringements. These
procedures shall be applied in such a manner as to avoid the creation of barriers to
legitimate trade and to provide for safeguards against their abuse.
2. Procedures adopted, maintained, or applied to implement the provisions of this
Chapter shall be fair and equitable, and shall provide for the rights of all participants
subject to such procedures to be appropriately protected. These procedures shall not be
unnecessarily complicated or costly, or entail unreasonable time-limits or unwarranted
delays.
3. In implementing the provisions of this Chapter, each Party shall take into
account the need for proportionality between the seriousness of the infringement, the
interests of third parties, and the applicable measures, remedies and penalties.
4. No provision of this Chapter shall be construed to require a Party to make its
officials subject to liability for acts undertaken in the performance of their official duties.
Section 2: Civil Enforcement2
ARTICLE 7: AVAILABILITY OF CIVIL PROCEDURES
1. Each Party shall make available to right holders civil judicial procedures
concerning the enforcement of any intellectual property right as specified in this Section.
2. To the extent that any civil remedy can be ordered as a result of administrative
procedures on the merits of a case, each Party shall provide that such procedures shall
conform to principles equivalent in substance to those set forth in this Section.
ARTICLE 8: INJUNCTIONS
1. Each Party shall provide that, in civil judicial proceedings concerning the
enforcement of intellectual property rights, its judicial authorities have the authority to
issue an order against a party to desist from an infringement, and inter alia, an order to
that party or, where appropriate, to a third party over whom the relevant judicial
authority exercises jurisdiction, to prevent goods that involve the infringement of an
intellectual property right from entering into the channels of commerce.
2 A Party may exclude patents and protection of undisclosed information from the scope of this Section.
2. Notwithstanding the other provisions of this Section, a Party may limit the
remedies available against use by governments, or by third parties authorized by a
government, without the authorization of the right holder, to the payment of
remuneration, provided that the Party complies with the provisions of Part II of the
TRIPS Agreement specifically addressing such use. In other cases, the remedies under
this Section shall apply or, where these remedies are inconsistent with a Partyâ??s law,
declaratory judgments and adequate compensation shall be available.
ARTICLE 9: DAMAGES
1. Each Party shall provide that, in civil judicial proceedings concerning the
enforcement of intellectual property rights, its judicial authorities have the authority to
order the infringer who, knowingly or with reasonable grounds to know, engaged in
infringing activity to pay the right holder damages adequate to compensate for the
injury the right holder has suffered as a result of the infringement. In determining the
amount of damages for infringement of intellectual property rights, a Partyâ??s judicial
authorities shall have the authority to consider, inter alia, any legitimate measure of
value the right holder submits, which may include lost profits, the value of the infringed
goods or services measured by the market price, or the suggested retail price.
2. At least in cases of copyright or related rights infringement and trademark
counterfeiting, each Party shall provide that, in civil judicial proceedings, its judicial
authorities have the authority to order the infringer to pay the right holder the infringerâ??s
profits that are attributable to the infringement. A Party may presume those profits to
be the amount of damages referred to in paragraph 1.
3. At least with respect to infringement of copyright or related rights protecting
works, phonograms, and performances, and in cases of trademark counterfeiting, each
Party shall also establish or maintain a system that provides for one or more of the
following:
(a) pre-established damages; or
(b) presumptions 3 for determining the amount of damages sufficient to
compensate the right holder for the harm caused by the infringement; or
(c) at least for copyright, additional damages.
4. Where a Party provides the remedy referred to in subparagraph 3(a) or the
3 The presumptions referred to in subparagraph 3(b) may include a presumption that the amount of
damages is: (i) the quantity of the goods infringing the right holderâ??s intellectual property right in
question and actually assigned to third persons, multiplied by the amount of profit per unit of goods
which would have been sold by the right holder if there had not been the act of infringement; or (ii) a
reasonable royalty; or (iii) a lump sum on the basis of elements such as at least the amount of royalties or
fees which would have been due if the infringer had requested authorization to use the intellectual
property right in question.
presumptions referred to in subparagraph 3(b), it shall ensure that either its judicial
authorities or the right holder has the right to choose such a remedy or presumptions as
an alternative to the remedies referred to in paragraphs 1 and 2.
5. Each Party shall provide that its judicial authorities, where appropriate, have the
authority to order, at the conclusion of civil judicial proceedings concerning
infringement of at least copyright or related rights, or trademarks, that the prevailing
party be awarded payment by the losing party of court costs or fees and appropriate
attorneyâ??s fees, or any other expenses as provided for under that Partyâ??s law.
ARTICLE 10: OTHER REMEDIES
1. At least with respect to pirated copyright goods and counterfeit trademark goods,
each Party shall provide that, in civil judicial proceedings, at the right holderâ??s request,
its judicial authorities have the authority to order that such infringing goods be
destroyed, except in exceptional circumstances, without compensation of any sort.
2. Each Party shall further provide that its judicial authorities have the authority to
order that materials and implements, the predominant use of which has been in the
manufacture or creation of such infringing goods, be, without undue delay and without
compensation of any sort, destroyed or disposed of outside the channels of commerce in
such a manner as to minimize the risks of further infringements.
3. A Party may provide for the remedies described in this Article to be carried out
at the infringerâ??s expense.
ARTICLE 11: INFORMATION RELATED TO INFRINGEMENT
Without prejudice to its law governing privilege, the protection of
confidentiality of information sources, or the processing of personal data, each Party
shall provide that, in civil judicial proceedings concerning the enforcement of
intellectual property rights, its judicial authorities have the authority, upon a justified
request of the right holder, to order the infringer or, in the alternative, the alleged
infringer, to provide to the right holder or to the judicial authorities, at least for the
purpose of collecting evidence, relevant information as provided for in its applicable
laws and regulations that the infringer or alleged infringer possesses or controls. Such
information may include information regarding any person involved in any aspect of the
infringement or alleged infringement and regarding the means of production or the
channels of distribution of the infringing or allegedly infringing goods or services,
including the identification of third persons alleged to be involved in the production and
distribution of such goods or services and of their channels of distribution.
ARTICLE 12: PROVISIONAL MEASURES
1. Each Party shall provide that its judicial authorities have the authority to order
prompt and effective provisional measures:
(a) against a party or, where appropriate, a third party over whom the
relevant judicial authority exercises jurisdiction, to prevent an
infringement of any intellectual property right from occurring, and in
particular, to prevent goods that involve the infringement of an
intellectual property right from entering into the channels of commerce;
(b) to preserve relevant evidence in regard to the alleged infringement.
2. Each Party shall provide that its judicial authorities have the authority to adopt
provisional measures inaudita altera parte where appropriate, in particular where any
delay is likely to cause irreparable harm to the right holder, or where there is a
demonstrable risk of evidence being destroyed. In proceedings conducted inaudita
altera parte, each Party shall provide its judicial authorities with the authority to act
expeditiously on requests for provisional measures and to make a decision without
undue delay.
3. At least in cases of copyright or related rights infringement and trademark
counterfeiting, each Party shall provide that, in civil judicial proceedings, its judicial
authorities have the authority to order the seizure or other taking into custody of suspect
goods, and of materials and implements relevant to the act of infringement, and, at least
for trademark counterfeiting, documentary evidence, either originals or copies thereof,
relevant to the infringement.
4. Each Party shall provide that its authorities have the authority to require the
applicant, with respect to provisional measures, to provide any reasonably available
evidence in order to satisfy themselves with a sufficient degree of certainty that the
applicantâ??s right is being infringed or that such infringement is imminent, and to order
the applicant to provide a security or equivalent assurance sufficient to protect the
defendant and to prevent abuse. Such security or equivalent assurance shall not
unreasonably deter recourse to procedures for such provisional measures.
5. Where the provisional measures are revoked or where they lapse due to any act
or omission by the applicant, or where it is subsequently found that there has been no
infringement of an intellectual property right, the judicial authorities shall have the
authority to order the applicant, upon request of the defendant, to provide the defendant
appropriate compensation for any injury caused by these measures.
Section 3: Border Measures4, 5
4 Where a Party has dismantled substantially all controls over movement of goods across its border with
another Party with which it forms part of a customs union, it shall not be required to apply the provisions
of this Section at that border.
5 It is understood that there shall be no obligation to apply the procedures set forth in this Section to
goods put on the market in another country by or with the consent of the right holder.
ARTICLE 13: SCOPE OF THE BORDER MEASURES6
In providing, as appropriate, and consistent with its domestic system of
intellectual property rights protection and without prejudice to the requirements of the
TRIPS Agreement, for effective border enforcement of intellectual property rights, a
Party should do so in a manner that does not discriminate unjustifiably between
intellectual property rights and that avoids the creation of barriers to legitimate trade.
ARTICLE 14: SMALL CONSIGNMENTS AND PERSONAL LUGGAGE
1. Each Party shall include in the application of this Section goods of a commercial
nature sent in small consignments.
2. A Party may exclude from the application of this Section small quantities of
goods of a non-commercial nature contained in travellersâ?? personal luggage.
ARTICLE 15: PROVISION OF INFORMATION FROM THE RIGHT HOLDER
Each Party shall permit its competent authorities to request a right holder to
supply relevant information to assist the competent authorities in taking the border
measures referred to in this Section. A Party may also allow a right holder to supply
relevant information to its competent authorities.
ARTICLE 16: BORDER MEASURES
1. Each Party shall adopt or maintain procedures with respect to import and export
shipments under which:
(a) its customs authorities may act upon their own initiative to suspend the
release of suspect goods; and
(b) where appropriate, a right holder may request its competent authorities to
suspend the release of suspect goods.
2. A Party may adopt or maintain procedures with respect to suspect in-transit
goods or in other situations where the goods are under customs control under which:
(a) its customs authorities may act upon their own initiative to suspend the
release of, or to detain, suspect goods; and
6 The Parties agree that patents and protection of undisclosed information do not fall within the scope of
this Section.
(b) where appropriate, a right holder may request its competent authorities to
suspend the release of, or to detain, suspect goods.
Article 17: APPLICATION BY THE RIGHT HOLDER
1. Each Party shall provide that its competent authorities require a right holder that
requests the procedures described in subparagraphs 1(b) and 2(b) of Article 16 (Border
Measures) to provide adequate evidence to satisfy the competent authorities that, under
the law of the Party providing the procedures, there is prima facie an infringement of
the right holder’s intellectual property right, and to supply sufficient information that
may reasonably be expected to be within the right holderâ??s knowledge to make the
suspect goods reasonably recognizable by the competent authorities. The requirement
to provide sufficient information shall not unreasonably deter recourse to the procedures
described in subparagraphs 1(b) and 2(b) of Article 16 (Border Measures).
2. Each Party shall provide for applications to suspend the release of, or to detain,
any suspect goods7 under customs control in its territory. A Party may provide for such
applications to apply to multiple shipments. A Party may provide that, at the request of
the right holder, the application to suspend the release of, or to detain, suspect goods
may apply to selected points of entry and exit under customs control.
3. Each Party shall ensure that its competent authorities inform the applicant within
a reasonable period whether they have accepted the application. Where its competent
authorities have accepted the application, they shall also inform the applicant of the
period of validity of the application.
4. A Party may provide that, where the applicant has abused the procedures
described in subparagraphs 1(b) and 2(b) of Article 16 (Border Measures), or where
there is due cause, its competent authorities have the authority to deny, suspend, or void
an application.
ARTICLE 18: SECURITY OR EQUIVALENT ASSURANCE
Each Party shall provide that its competent authorities have the authority to
require a right holder that requests the procedures described in subparagraphs 1(b) and
2(b) of Article 16 (Border Measures) to provide a reasonable security or equivalent
assurance sufficient to protect the defendant and the competent authorities and to
prevent abuse. Each Party shall provide that such security or equivalent assurance shall
not unreasonably deter recourse to these procedures. A Party may provide that such
security may be in the form of a bond conditioned to hold the defendant harmless from
any loss or damage resulting from any suspension of the release of, or detention of, the
7 The requirement to provide for such applications is subject to the obligations to provide procedures
referred to in subparagraphs 1(b) and 2(b) of Article 16 (Border Measures).
goods in the event the competent authorities determine that the goods are not infringing.
A Party may, only in exceptional circumstances or pursuant to a judicial order, permit
the defendant to obtain possession of suspect goods by posting a bond or other security.
ARTICLE 19: DETERMINATION AS TO INFRINGEMENT
Each Party shall adopt or maintain procedures by which its competent
authorities may determine, within a reasonable period after the initiation of the
procedures described in Article 16 (Border Measures), whether the suspect goods
infringe an intellectual property right.
ARTICLE 20: REMEDIES
1. Each Party shall provide that its competent authorities have the authority to
order the destruction of goods following a determination referred to in Article 19
(Determination as to Infringement) that the goods are infringing. In cases where such
goods are not destroyed, each Party shall ensure that, except in exceptional
circumstances, such goods are disposed of outside the channels of commerce in such a
manner as to avoid any harm to the right holder.
2. In regard to counterfeit trademark goods, the simple removal of the trademark
unlawfully affixed shall not be sufficient, other than in exceptional cases, to permit
release of the goods into the channels of commerce.
3. A Party may provide that its competent authorities have the authority to impose
administrative penalties following a determination referred to in Article 19
(Determination as to Infringement) that the goods are infringing.
ARTICLE 21: FEES
Each Party shall provide that any application fee, storage fee, or destruction fee
to be assessed by its competent authorities in connection with the procedures described
in this Section shall not be used to unreasonably deter recourse to these procedures.
ARTICLE 22: DISCLOSURE OF INFORMATION
Without prejudice to a Partyâ??s laws pertaining to the privacy or confidentiality
of information:
(a) a Party may authorize its competent authorities to provide a right holder
with information about specific shipments of goods, including the
description and quantity of the goods, to assist in the detection of
infringing goods;
(b) a Party may authorize its competent authorities to provide a right holder
with information about goods, including, but not limited to, the
description and quantity of the goods, the name and address of the
consignor, importer, exporter, or consignee, and, if known, the country of
origin of the goods, and the name and address of the manufacturer of the
goods, to assist in the determination referred to in Article 19
(Determination as to Infringement);
(c) unless a Party has provided its competent authorities with the authority
described in subparagraph (b), at least in cases of imported goods, where
its competent authorities have seized suspect goods or, in the alternative,
made a determination referred to in Article 19 (Determination as to
Infringement) that the goods are infringing, the Party shall authorize its
competent authorities to provide a right holder, within thirty days8 of the
seizure or determination, with information about such goods, including,
but not limited to, the description and quantity of the goods, the name
and address of the consignor, importer, exporter, or consignee, and, if
known, the country of origin of the goods, and the name and address of
the manufacturer of the goods.
Section 4: Criminal Enforcement
ARTICLE 23: CRIMINAL OFFENCES
1. Each Party shall provide for criminal procedures and penalties to be applied at
least in cases of wilful trademark counterfeiting or copyright or related rights piracy on
a commercial scale.9 For the purposes of this Section, acts carried out on a commercial
scale include at least those carried out as commercial activities for direct or indirect
economic or commercial advantage.
2. Each Party shall provide for criminal procedures and penalties to be applied in
cases of wilful importation 10 and domestic use, in the course of trade and on a
commercial scale, of labels or packaging:11
8 For the purposes of this Article, days means business days.
9 Each Party shall treat wilful importation or exportation of counterfeit trademark goods or pirated
copyright goods on a commercial scale as unlawful activities subject to criminal penalties under this
Article. A Party may comply with its obligation relating to importation and exportation of counterfeit
trademark goods or pirated copyright goods by providing for distribution, sale or offer for sale of such
goods on a commercial scale as unlawful activities subject to criminal penalties.
10 A Party may comply with its obligation relating to importation of labels or packaging through its
measures concerning distribution.
11 A Party may comply with its obligations under this paragraph by providing for criminal procedures
and penalties to be applied to attempts to commit a trademark offence.
(a) to which a mark has been applied without authorization which is identical
to, or cannot be distinguished from, a trademark registered in its territory;
and
(b) which are intended to be used in the course of trade on goods or in
relation to services which are identical to goods or services for which
such trademark is registered.
3. A Party may provide criminal procedures and penalties in appropriate cases for
the unauthorized copying of cinematographic works from a performance in a motion
picture exhibition facility generally open to the public.
4. With respect to the offences specified in this Article for which a Party provides
criminal procedures and penalties, that Party shall ensure that criminal liability for
aiding and abetting is available under its law.
5. Each Party shall adopt such measures as may be necessary, consistent with its
legal principles, to establish the liability, which may be criminal, of legal persons for the
offences specified in this Article for which the Party provides criminal procedures and
penalties. Such liability shall be without prejudice to the criminal liability of the natural
persons who have committed the criminal offences.
ARTICLE 24: PENALTIES
For offences specified in paragraphs 1, 2, and 4 of Article 23 (Criminal
Offences), each Party shall provide penalties that include imprisonment as well as
monetary fines12 sufficiently high to provide a deterrent to future acts of infringement,
consistently with the level of penalties applied for crimes of a corresponding gravity.
ARTICLE 25: SEIZURE, FORFEITURE, AND DESTRUCTION
1. With respect to the offences specified in paragraphs 1, 2, 3, and 4 of Article 23
(Criminal Offences) for which a Party provides criminal procedures and penalties, that
Party shall provide that its competent authorities have the authority to order the seizure
of suspected counterfeit trademark goods or pirated copyright goods, any related
materials and implements used in the commission of the alleged offence, documentary
evidence relevant to the alleged offence, and the assets derived from, or obtained
directly or indirectly through, the alleged infringing activity.
2. Where a Party requires the identification of items subject to seizure as a
prerequisite for issuing an order referred to in paragraph 1, that Party shall not require
the items to be described in greater detail than necessary to identify them for the
12 It is understood that there is no obligation for a Party to provide for the possibility of imprisonment
and monetary fines to be imposed in parallel.
purpose of seizure.
3. With respect to the offences specified in paragraphs 1, 2, 3, and 4 of Article 23
(Criminal Offences) for which a Party provides criminal procedures and penalties, that
Party shall provide that its competent authorities have the authority to order the
forfeiture or destruction of all counterfeit trademark goods or pirated copyright goods.
In cases where counterfeit trademark goods and pirated copyright goods are not
destroyed, the competent authorities shall ensure that, except in exceptional
circumstances, such goods shall be disposed of outside the channels of commerce in
such a manner as to avoid causing any harm to the right holder. Each Party shall ensure
that the forfeiture or destruction of such goods shall occur without compensation of any
sort to the infringer.
4. With respect to the offences specified in paragraphs 1, 2, 3, and 4 of Article 23
(Criminal Offences) for which a Party provides criminal procedures and penalties, that
Party shall provide that its competent authorities have the authority to order the
forfeiture or destruction of materials and implements predominantly used in the creation
of counterfeit trademark goods or pirated copyright goods and, at least for serious
offences, of the assets derived from, or obtained directly or indirectly through, the
infringing activity. Each Party shall ensure that the forfeiture or destruction of such
materials, implements, or assets shall occur without compensation of any sort to the
infringer.
5. With respect to the offences specified in paragraphs 1, 2, 3, and 4 of Article 23
(Criminal Offences) for which a Party provides criminal procedures and penalties, that
Party may provide that its judicial authorities have the authority to order:
(a) the seizure of assets the value of which corresponds to that of the assets
derived from, or obtained directly or indirectly through, the allegedly
infringing activity; and
(b) the forfeiture of assets the value of which corresponds to that of the
assets derived from, or obtained directly or indirectly through, the
infringing activity.
ARTICLE 26: EX OFFICIO CRIMINAL ENFORCEMENT
Each Party shall provide that, in appropriate cases, its competent authorities may
act upon their own initiative to initiate investigation or legal action with respect to the
criminal offences specified in paragraphs 1, 2, 3, and 4 of Article 23 (Criminal
Offences) for which that Party provides criminal procedures and penalties.
Section 5: Enforcement of Intellectual Property Rights in the Digital Environment
ARTICLE 27: ENFORCEMENT IN THE DIGITAL ENVIRONMENT
1. Each Party shall ensure that enforcement procedures, to the extent set forth in
Sections 2 (Civil Enforcement) and 4 (Criminal Enforcement), are available under its
law so as to permit effective action against an act of infringement of intellectual
property rights which takes place in the digital environment, including expeditious
remedies to prevent infringement and remedies which constitute a deterrent to further
infringements.
2. Further to paragraph 1, each Partyâ??s enforcement procedures shall apply to
infringement of copyright or related rights over digital networks, which may include the
unlawful use of means of widespread distribution for infringing purposes. These
procedures shall be implemented in a manner that avoids the creation of barriers to
legitimate activity, including electronic commerce, and, consistent with that Partyâ??s law,
preserves fundamental principles such as freedom of expression, fair process, and
privacy.13
3. Each Party shall endeavour to promote cooperative efforts within the business
community to effectively address trademark and copyright or related rights infringement
while preserving legitimate competition and, consistent with that Partyâ??s law,
preserving fundamental principles such as freedom of expression, fair process, and
privacy.
4. A Party may provide, in accordance with its laws and regulations, its competent
authorities with the authority to order an online service provider to disclose
expeditiously to a right holder information sufficient to identify a subscriber whose
account was allegedly used for infringement, where that right holder has filed a legally
sufficient claim of trademark or copyright or related rights infringement, and where
such information is being sought for the purpose of protecting or enforcing those rights.
These procedures shall be implemented in a manner that avoids the creation of barriers
to legitimate activity, including electronic commerce, and, consistent with that Partyâ??s
law, preserves fundamental principles such as freedom of expression, fair process, and
privacy.
5. Each Party shall provide adequate legal protection and effective legal remedies
against the circumvention of effective technological measures14 that are used by authors,
performers or producers of phonograms in connection with the exercise of their rights in,
13 For instance, without prejudice to a Partyâ??s law, adopting or maintaining a regime providing for
limitations on the liability of, or on the remedies available against, online service providers while
preserving the legitimate interests of right holder.
14 For the purposes of this Article, technological measures means any technology, device, or component
that, in the normal course of its operation, is designed to prevent or restrict acts, in respect of works,
performances, or phonograms, which are not authorized by authors, performers or producers of
phonograms, as provided for by a Partyâ??s law. Without prejudice to the scope of copyright or related
rights contained in a Partyâ??s law, technological measures shall be deemed effective where the use of
protected works, performances, or phonograms is controlled by authors, performers or producers of
phonograms through the application of a relevant access control or protection process, such as encryption
or scrambling, or a copy control mechanism, which achieves the objective of protection.
and that restrict acts in respect of, their works, performances, and phonograms, which
are not authorized by the authors, the performers or the producers of phonograms
concerned or permitted by law.
6. In order to provide the adequate legal protection and effective legal remedies
referred to in paragraph 5, each Party shall provide protection at least against:
(a) to the extent provided by its law:
(i) the unauthorized circumvention of an effective technological
measure carried out knowingly or with reasonable grounds to
know; and
(ii) the offering to the public by marketing of a device or product,
including computer programs, or a service, as a means of
circumventing an effective technological measure; and
(b) the manufacture, importation, or distribution of a device or product,
including computer programs, or provision of a service that:
(i) is primarily designed or produced for the purpose of
circumventing an effective technological measure; or
(ii) has only a limited commercially significant purpose other than
circumventing an effective technological measure. 15
7. To protect electronic rights management information,16 each Party shall provide
adequate legal protection and effective legal remedies against any person knowingly
performing without authority any of the following acts knowing, or with respect to civil
remedies, having reasonable grounds to know, that it will induce, enable, facilitate, or
conceal an infringement of any copyright or related rights:
15 In implementing paragraphs 5 and 6, no Party shall be obligated to require that the design of, or the
design and selection of parts and components for, a consumer electronics, telecommunications, or
computing product provide for a response to any particular technological measure, so long as the product
does not otherwise contravene its measures implementing these paragraphs.
16 For the purposes of this Article, rights management information means:
(a) information that identifies the work, the performance, or the phonogram; the author of the work,
the performer of the performance, or the producer of the phonogram; or the owner of any right in
the work, performance, or phonogram;
(b) information about the terms and conditions of use of the work, performance, or phonogram; or
(c) any numbers or codes that represent the information described in (a) and (b) above;
when any of these items of information is attached to a copy of a work, performance, or phonogram, or
appears in connection with the communication or making available of a work, performance, or
phonogram to the public.
(a) to remove or alter any electronic rights management information;
(b) to distribute, import for distribution, broadcast, communicate, or make
available to the public copies of works, performances, or phonograms,
knowing that electronic rights management information has been
removed or altered without authority.
8. In providing adequate legal protection and effective legal remedies pursuant to
the provisions of paragraphs 5 and 7, a Party may adopt or maintain appropriate
limitations or exceptions to measures implementing the provisions of paragraphs 5, 6,
and 7. The obligations set forth in paragraphs 5, 6, and 7 are without prejudice to the
rights, limitations, exceptions, or defences to copyright or related rights infringement
under a Partyâ??s law.
CHAPTER III
ENFORCEMENT PRACTICES
ARTICLE 28: ENFORCEMENT EXPERTISE, INFORMATION, AND DOMESTIC COORDINATION
1. Each Party shall encourage the development of specialized expertise within its
competent authorities responsible for the enforcement of intellectual property rights.
2. Each Party shall promote the collection and analysis of statistical data and other
relevant information concerning intellectual property rights infringements as well as the
collection of information on best practices to prevent and combat infringements.
3. Each Party shall, as appropriate, promote internal coordination among, and
facilitate joint actions by, its competent authorities responsible for the enforcement of
intellectual property rights.
4. Each Party shall endeavour to promote, where appropriate, the establishment
and maintenance of formal or informal mechanisms, such as advisory groups, whereby
its competent authorities may receive the views of right holders and other relevant
stakeholders.
ARTICLE 29: MANAGEMENT OF RISK AT BORDER
1. In order to enhance the effectiveness of border enforcement of intellectual
property rights, the competent authorities of a Party may:
(a) consult with the relevant stakeholders, and the competent authorities of
other Parties responsible for the enforcement of intellectual property
rights to identify and address significant risks, and promote actions to
mitigate those risks; and
(b) share information with the competent authorities of other Parties on
border enforcement of intellectual property rights, including relevant
information to better identify and target for inspection shipments
suspected of containing infringing goods.
2. Where a Party seizes imported goods infringing an intellectual property right, its
competent authorities may provide the Party of export with information necessary for
identification of the parties and goods involved in the exportation of the seized goods.
The competent authorities of the Party of export may take action against those parties
and future shipments in accordance with that Partyâ??s law.
ARTICLE 30: TRANSPARENCY
To promote transparency in the administration of its intellectual property rights
enforcement system, each Party shall take appropriate measures, pursuant to its law and
policies, to publish or otherwise make available to the public information on:
(a) procedures available under its law for enforcing intellectual property
rights, its competent authorities responsible for such enforcement, and
contact points available for assistance;
(b) relevant laws, regulations, final judicial decisions, and administrative
rulings of general application pertaining to the enforcement of
intellectual property rights; and
(c) its efforts to ensure an effective system of enforcement and protection of
intellectual property rights.
ARTICLE 31: PUBLIC AWARENESS
Each Party shall, as appropriate, promote the adoption of measures to enhance
public awareness of the importance of respecting intellectual property rights and the
detrimental effects of intellectual property rights infringement.
ARTICLE 32: ENVIRONMENTAL CONSIDERATIONS IN DESTRUCTION OF INFRINGING
GOODS
The destruction of goods infringing intellectual property rights shall be done
consistently with the laws and regulations on environmental matters of the Party in
which the destruction takes place.
CHAPTER IV
INTERNATIONAL COOPERATION
ARTICLE 33: INTERNATIONAL COOPERATION
1. Each Party recognizes that international cooperation is vital to realizing effective
protection of intellectual property rights and that it should be encouraged regardless of
the origin of the goods infringing intellectual property rights, or the location or
nationality of the right holder.
2. In order to combat intellectual property rights infringement, in particular
trademark counterfeiting and copyright or related rights piracy, the Parties shall promote
cooperation, where appropriate, among their competent authorities responsible for the
enforcement of intellectual property rights. Such cooperation may include law
enforcement cooperation with respect to criminal enforcement and border measures
covered by this Agreement.
3. Cooperation under this Chapter shall be conducted consistent with relevant
international agreements, and subject to the laws, policies, resource allocation, and law
enforcement priorities of each Party.
ARTICLE 34: INFORMATION SHARING
Without prejudice to the provisions of Article 29 (Management of Risk at
Border), each Party shall endeavour to exchange with other Parties:
(a) information the Party collects under the provisions of Chapter III
(Enforcement Practices), including statistical data and information on
best practices;
(b) information on its legislative and regulatory measures related to the
protection and enforcement of intellectual property rights; and
(c) other information as appropriate and mutually agreed.
ARTICLE 35: CAPACITY BUILDING AND TECHNICAL ASSISTANCE
1. Each Party shall endeavour to provide, upon request and on mutually agreed
terms and conditions, assistance in capacity building and technical assistance in
improving the enforcement of intellectual property rights to other Parties to this
Agreement and, where appropriate, to prospective Parties. The capacity building and
technical assistance may cover such areas as:
(a) enhancement of public awareness on intellectual property rights;
(b) development and implementation of national legislation related to the
enforcement of intellectual property rights;
(c) training of officials on the enforcement of intellectual property rights;
and
(d) coordinated operations conducted at the regional and multilateral levels.
2. Each Party shall endeavour to work closely with other Parties and, where
appropriate, non-Parties to this Agreement for the purpose of implementing the
provisions of paragraph 1.
3. A Party may undertake the activities described in this Article in conjunction
with relevant private sector or international organizations. Each Party shall strive to
avoid unnecessary duplication between the activities described in this Article and other
international cooperation activities.
CHAPTER V
INSTITUTIONAL ARRANGEMENTS
ARTICLE 36: THE ACTA COMMITTEE
1. The Parties hereby establish the ACTA Committee. Each Party shall be
represented on the Committee.
2. The Committee shall:
(a) review the implementation and operation of this Agreement;
(b) consider matters concerning the development of this Agreement;
(c) consider any proposed amendments to this Agreement in accordance with
Article 42 (Amendments);
(d) decide, in accordance with paragraph 2 of Article 43 (Accession), upon
the terms of accession to this Agreement of any Member of the WTO;
and
(e) consider any other matter that may affect the implementation and
operation of this Agreement.
3. The Committee may decide to:
(a) establish ad hoc committees or working groups to assist the Committee
in carrying out its responsibilities under paragraph 2, or to assist a
prospective Party upon its request in acceding to this Agreement in
accordance with Article 43 (Accession);
(b) seek the advice of non-governmental persons or groups;
(c) make recommendations regarding the implementation and operation of
this Agreement, including by endorsing best practice guidelines related
thereto;
(d) share information and best practices with third parties on reducing
intellectual property rights infringements, including techniques for
identifying and monitoring piracy and counterfeiting; and
(e) take other actions in the exercise of its functions.
4. All decisions of the Committee shall be taken by consensus, except as the
Committee may otherwise decide by consensus. The Committee shall be deemed to
have acted by consensus on a matter submitted for its consideration, if no Party present
at the meeting when the decision is taken formally objects to the proposed decision.
English shall be the working language of the Committee and the documents supporting
its work shall be in the English language.
5. The Committee shall adopt its rules and procedures within a reasonable period
after the entry into force of this Agreement, and shall invite those Signatories not Parties
to this Agreement to participate in the Committeeâ??s deliberations on those rules and
procedures. The rules and procedures:
(a) shall address such matters as chairing and hosting meetings, and the
performance of organizational duties relevant to this Agreement and its
operation; and
(b) may also address such matters as granting observer status, and any other
matter the Committee decides necessary for its proper operation.
6. The Committee may amend the rules and procedures.
7. Notwithstanding the provisions of paragraph 4, during the first five years
following the entry into force of this Agreement, the Committeeâ??s decisions to adopt or
amend the rules and procedures shall be taken by consensus of the Parties and those
Signatories not Parties to this Agreement.
8. After the period specified in paragraph 7, the Committee may adopt or amend
the rules and procedures upon the consensus of the Parties to this Agreement.
9. Notwithstanding the provisions of paragraph 8, the Committee may decide that
the adoption or amendment of a particular rule or procedure requires the consensus of
the Parties and those Signatories not Parties to this Agreement.
10. The Committee shall convene at least once every year unless the Committee
decides otherwise. The first meeting of the Committee shall be held within a reasonable
period after the entry into force of this Agreement.
11. For greater certainty, the Committee shall not oversee or supervise domestic or
international enforcement or criminal investigations of specific intellectual property
cases.
12. The Committee shall strive to avoid unnecessary duplication between its
activities and other international efforts regarding the enforcement of intellectual
property rights.
ARTICLE 37: CONTACT POINTS
1. Each Party shall designate a contact point to facilitate communications between
the Parties on any matter covered by this Agreement.
2. On the request of another Party, a Partyâ??s contact point shall identify an
appropriate office or official to whom the requesting Partyâ??s inquiry may be addressed,
and assist, as necessary, in facilitating communications between the office or official
concerned and the requesting Party.
ARTICLE 38: CONSULTATIONS
1. A Party may request in writing consultations with another Party with respect to
any matter affecting the implementation of this Agreement. The requested Party shall
accord sympathetic consideration to such a request, provide a response, and afford
adequate opportunity to consult.
2. The consultations, including particular positions taken by consulting Parties,
shall be kept confidential and be without prejudice to the rights or positions of either
Party in any other proceeding, including a proceeding under the auspices of the
Understanding on Rules and Procedures Governing the Settlement of Disputes
contained in Annex 2 to the WTO Agreement.
3. The consulting Parties may, by mutual consent, notify the Committee of the
result of their consultations under this Article.
CHAPTER VI
FINAL PROVISIONS
ARTICLE 39: SIGNATURE
This Agreement shall remain open for signature by participants in its
negotiation,17 and by any other WTO Members the participants may agree to by
consensus, from 1 May 2011 until 1 May 2013.
ARTICLE 40: ENTRY INTO FORCE
1. This Agreement shall enter into force thirty days after the date of deposit of the
sixth instrument of ratification, acceptance, or approval as between those Signatories
that have deposited their respective instruments of ratification, acceptance, or approval.
2. This Agreement shall enter into force for each Signatory that deposits its
instrument of ratification, acceptance, or approval after the deposit of the sixth
instrument of ratification, acceptance, or approval, thirty days after the date of deposit
by such Signatory of its instrument of ratification, acceptance, or approval.
ARTICLE 41: WITHDRAWAL
A Party may withdraw from this Agreement by means of a written notification
to the Depositary. The withdrawal shall take effect 180 days after the Depositary
receives the notification.
ARTICLE 42: AMENDMENTS
1. A Party may propose amendments to this Agreement to the Committee. The
Committee shall decide whether to present a proposed amendment to the Parties for
ratification, acceptance, or approval.
2. Any amendment shall enter into force ninety days after the date that all the
Parties have deposited their respective instruments of ratification, acceptance, or
approval with the Depositary.
ARTICLE 43: ACCESSION
17 Australia, the Republic of Austria, the Kingdom of Belgium, the Republic of Bulgaria, Canada, the
Republic of Cyprus, the Czech Republic, the Kingdom of Denmark, the Republic of Estonia, the
European Union, the Republic of Finland, the French Republic, the Federal Republic of Germany, the
Hellenic Republic, the Republic of Hungary, Ireland, the Italian Republic, Japan, the Republic of Korea,
the Republic of Latvia, the Republic of Lithuania, the Grand Duchy of Luxembourg, the Republic of
Malta, the United Mexican States, the Kingdom of Morocco, the Kingdom of the Netherlands, New
Zealand, the Republic of Poland, the Portuguese Republic, Romania, the Republic of Singapore, the
Slovak Republic, the Republic of Slovenia, the Kingdom of Spain, the Kingdom of Sweden, the Swiss
Confederation, the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, and the United States of
America.
1. After the expiration of the period provided in Article 39 (Signature), any
Member of the WTO may apply to accede to this Agreement.
2. The Committee shall decide upon the terms of accession for each applicant.
3. This Agreement shall enter into force for the applicant thirty days after the date
of deposit of its instrument of accession based upon the terms of accession referred to in
paragraph 2.
ARTICLE 44: TEXTS OF THE AGREEMENT
This Agreement shall be signed in a single original in the English, French, and
Spanish languages, each version being equally authentic.
ARTICLE 45: DEPOSITARY
The Government of Japan shall be the Depositary of this Agreement.�

 

Mai vezi ??i aici: